ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به شهرداری کرمان یک ضرورت است


«محمدرضا پورابراهیمی» در نشست فوق‌العاده‌ی شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا و «ابوالقاسم سیف‌الهی» شهردار کرمان برگزار شد، با اشاره به کمبود بودجه به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: بازنگری قوانین شوراهای اسلامی برای درآمدزایی نیز یک ضرورت است.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و کمبود بودجه‌های عمرانی، مهم‌ترین دغدغه‌ی شهرداری‌ها کمبود بودجه برای فعالیت‌های عمرانی است.
وی با بیان این‌که این وضعیت بر خدمات‌رسانی شهرداری در شهرها تاثیرگذار بوده است، افزود: اداره‌ی شهرداری از طریق منابع دولتی امکان‌پذیر نیست و شهرداری نباید به بودجه‌ی دولت اکتفا کند.
پورابراهیمی شهر کرمان را پیشانی استان دانست و گفت: در مرکز استان نیز باید فعالیت‌های ویژه‌تری انجام شود که با این بودجه‌ها امکان ندارد.
وی با بیان این‌که طرح‌های سرمایه‌گذاری خوبی در استان در حال انجام است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: از امسال تا سه سال آینده هر 6 ماه یک‌بار یک طرح فولادی در کرمان افتتاح می‌شود که آثار خوبی در کرمان خواهد داشت و وضعیت شهرداری‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند.
نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهرداری باید به فکر ایجاد منابع پایدار برای شهر باشد، گفت: ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به شهرداری کرمان یک ضرورت است.
وی افزود: شهرداری می‌تواند بخشی از توسعه‌ی اقتصادی استان را بر عهده بگیرد و از این فرصت برای تامین بودجه برای اجرای پروژه‌های شهری استفاده کند.
پورابراهیمی با بیان این که ممنوعیت قانونی برای فعالیت اقتصادی شهرداری‌ها وجود ندارد، وجود استاندار با گرایش اقتصادی در استان را یک غنیمت دانست و گفت: وجود استانداری که به حوزه‌ی اقتصادی مسلط است و در بخش خصوصی موفق بوده یک فرصت استثنایی است که باید از آن بهره برد.
وی افزود: با توجه به تراکم جمعیتی و وسعت شهر کرمان، شهرداری نیازمند درآمد مستمر و پایدار است و این درآمد پایدار از طریق فعالیت اقتصادی شهرداری در قالب شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری امکان‌پذیر است؛ ضمن این که نظر استاندار هم در این خصوص مثبت است.
نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به نیاز شهر کرمان به قطار شهری نیز اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش انجام می‌دهم.
وی با اشاره به سفر دکتر «عبده تبریزی» مشاور وزیر راه و شهرسازی و گروه سرمایه‌گذار به کرمان در هفته‌ی گذشته، گفت: در این بازدید یک روزه نیز موضوع سرمایه‌گذاری برای ایجاد قطار شهری کرمان پیش‌نهاد شد، ضمن این‌که شهردار کرمان نیز گزارش قابل توجهی از راه‌اندازی قطار شهری در کرمان ارایه کرد.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: تامین بخشی از منابع مالی این طرح با استفاده از کمک‌های دولتی امکان‌پذیر است و آن را پی‌گیری می‌کنیم.
در این جلسه از سوی اعضای شورای شهر و شهردار کرمان نیز مشکلات و موانع شهرداری در زمینه‌های مختلف بیان و بررسی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *