نرخ جدید کرایه‌ی تاکسی‌های درون شهری تصویب شد


رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این خصوص با بیان این‌که پیش‌نهاد افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های درون‌شهری ابتدا از سوی سازمان تاکسی‌رانی به شورای سازمان تاکسی‌رانی که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار می‌شود، ارایه می‌گردد، اظهار داشت: پیش‌نهاد میزان افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی پس از بررسی و تصویب در شورای سازمان تاکسی‌رانی، برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود.
«فتح‌الله مویدی» افزود: بنابراین پس از ارسال پیش‌نهادات افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های درون‌شهری به شورای شهر، بلافاصله موضوع با حضور رییس سازمان تاکسی‌رانی در کمیسیون بودجه بررسی و تصویب شد.

 

اجرای افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های درون شهری پس از تایید فرمانداری
رییس شورای اسلامی شهر کرمان در عین حال خاطرنشان کرد: مصوبه‌ی افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های درون‌شهری باید برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال شود و پس از تایید فرماندار قابل اجرا خواهد بود.
رییس کمیسیون بودجه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با بیان این که با توجه به افزایش قیمت سوخت، باید نرخ کرایه‌ی تاکسی‌ها به شکل منصفانه افزایش پیدا می‌کرد، گفت: تاکنون نرخ کرایه‌ی تاکسی درون‌شهری به ازای هر کورس (3 کیلومتر) 400 تومان بود که در سال جاری این رقم به 600 تومان افزایش پیدا کرد و بقیه مسیرها نیز با توجه به افزایش نرخ هر کورس افزایش پیدا کرده است.
«علی منصوری» افزود: برای تعیین نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های درون‌شهری، نرخ استان‌های هم‌جوار نیز لحاظ و بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون انجام شد.
منصوری در خصوص نرخ آژانس‌ها نیز گفت: تاکنون برای هر سرویس (15 دقیقه) 1800 تومان پرداخت می‌شد که البته عموما رانندگان آژانس‌ها 2000 تومان از شهروندان می‌گرفتند؛ اما در مصوبه‌ی اخیر مدت زمان هر سرویس به 20 دقیقه و نرخ هر سرویس به 2500 تومان افزایش پیدا کرد.
وی افزود: هم‌چنین به ازای هر دقیقه اضافه‌تر از 20 دقیقه، 100 تومان به نرخ کرایه افزوده خواهد شد؛ ضمن این که طبق آنالیز انجام شده نرخ ساعتی آژانس‌ها نیز به ازای هر دقیقه 100 تومان و هر ساعت 6000 تومان در نظر گرفته شد.
منصوری ادامه داد: البته 500 تومان حق ورودی به این رقم افزوده می‌شود که نرخ ساعتی تاکسی‌های درون شهری و آژانس‌ها به ازای هر ساعت 6500 تومان تعیین شد.
وی خاطرنشان کرد: نرخ ورودی آژانس‌ها نیز از 500 تومان به 700 تومان و نرخ هر دقیقه از 80 تومان به 100 تومان افزایش پیدا کرد.
منصوری در عین حال تاکید کرد: آغاز تعیین زمان برای اخذ کرایه از لحظه‌ای که خودروی آژانس به محل سوار شدن مسافر می‌رسد، منظور خواهد شد.
وی افزود: تاکسی‌رانی نیز موظف است برچسب نرخ تاکسی‌های درون شهری را روی شیشه‌ی جلوی خودروهای تاکسی نصب کند.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با تبریک اعیاد پیش‌رو از شهردار کرمان خواست در خصوص برگزاری جشنواره‌ها و آیین جشن در پارک‌ها و محلات اقدام کند.
«منصور ایرانمنش» بر ایجاد سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر به ویژه میدان آزادی نیز تاکید کرد.
رییس کمیسیون خدمات شهری هم در این نشست به برگزاری جشنواره‌ی خدمات شهری با موضوع آموزش‌های شهروندی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری شهردار بررسی خواهد شد.
«رویا دیوان‌بیگی» هم‌چنین از ارایه‌ی گزارشی از سطح منطقه‌ی یک شهری توسط معاون خدمات شهری شهردار منطقه‌ی یک در کمیسیون مربوط خبر داد.
«ماه‌بانو معصوم‌زاده» رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم در این نشست از حضور «علی‌اکبر حق‌دوست» رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست آینده‌ی این کمیسیون برای بررسی و نهایی کردن برگزاری همایش‌های بهداشت خبر داد.
«صدیقه زاهدی» رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم در این نشست بر فرهنگ‌سازی از مهدهای کودک تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی در این خصوص با حضور متولیان شد.
وی از حرم مطهر «امام‌زاده محمد» کرمان نیز به عنوان ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی نام برد.
رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز در این نشست بر تجهیز مدارس دخترانه به دستگاه‌های ورزشی تاکید کرد.
«زهرا ایرانمنش» به فعالیت‌های مشترک معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اشاره کرد و خواستار بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های این کانون شد.
بررسی طرح «شهریاران جوان» با محوریت بانوان و جوانان و راه‌اندازی بازارچه‌هایی برای فروش تولیدات خوداشتغالی بانوان از جمله دیگر مواردی بود که ایرانمنش به آن‌ها اشاره کرد.
در این نشست هم‌چنین نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان جهت‌گیری شهرداری در خصوص برنامه‌های ورزشی را بسیار مناسب و درست خواند و اظهار داشت: نقش و حضور حوزه‌ی ورزش شهرداری در جای جای شهر کرمان دیده می‌شود.
«علی‌اکبر مشرفی» ضمن تقدیر از شهردار کرمان، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهردار برای تعمیم برنامه‌های ورزشی و گسترش آن در نقاط مختلف شهر بار دیگر خاطرنشان کرد: در هر نقطه از شهر که وارد می‌شویم حضور باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری و فعالیت‌های ورزشی شهرداری را مشاهده می‌کنیم.
«محمدیاسین پنجعلی‌زاده» رییس کمیسیون حقوق، املاک و سرمایه‌گذاری نیز در این نشست به ارایه‌ی مصوبات کمیسیون مربوط پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *