کمال جوانمرد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها: شورای شهر یا شورای شهرداری؟


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها، نهم اردیبهشت ماه را که به روز «شوراها» نامگذاری شده گرامی داشت و گفت: مشورت، يکی از اصول مهم تصميم گيری هاست؛ بنا به فرمايش پيامبراکرم(ص)«هيچ ملّتى با هم مشورت نكردند مگر آن كه راه درست خود را پيدا كردند».

دکتر کمال جوانمرد، «شوراها» را زبان گویای توده های مردم عنوان کرد و افزود: «شوراها» نقش بسزایی در فرهنگ سازی آحاد جامعه جهت آشنایی با مفاهیم و شاخص های اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی ایفا می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها با تاکید براینکه «شوراها» بازوان توانمند مدیران جهادی هستند تاکید کرد: درست است که قانون گذار اختیارات قابل توجهی را برای شوراها در نظر گرفته است اما در اجرا بنا به دلایلی این قوانین عملیاتی نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان، از کمبود اختیارات شورای شهر در مدیریت جامع شهری انتقاد کرد و گفت: این امر باعث گردیده که در اداره امور شهری دربرخی موارد عملیات های اجرایی حوزه شهری با شورای شهر هماهنگ نگردد بنابراین با کاهش اختیارات شورای شهر، قدرت مانور و اختیارات شورا ها نیز در حد شهرداری باقی خواهد ماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها از تلاش ها و کوشش های کسانی است که برای رشد و توسعه این مرزوبوم از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند قدردانی کرد و افزود: اين روز با شکوه را به خانواده بزرگ و سترگ شوراهای اسلامی که با وظيفه شناسی و توجه به حل مشکلات شهر و روستا تلاش می نمايند، تبريک عرض می نمایم.

وی بیان داشت: امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مزین گردیده، مسوولان با مدیریت جهادی و در کنار تجربه و مدیریت مبتنی بر دانش محوری و پژوهش محوری ضمن تحقق منویات رهبری، موجبات شکوفایی بیش از پیش کشور را فراهم سازند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *