حضور اعضای شورای شهر در محلات شهر کرمان


نشست عمومی این هفته شورای شهر کرمان با حضور رئیس و سایر اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدا این نشست رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ضرورت دیدارهای مردمی اعضاء شورا ، بویژه در مناطق محروم گفت : دیدارهای مردمی از ابتدای شورای چهارم در دستور کار شورا بوده است. رئیس شورا افزود دیدارهای مردمی در محله های مختلف به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد. وی اظهار داشت در این نشست ها اعضای شورا از نزدیک در جریان مشکلات محلات قرار می گیرند و سعی خواهد شد که در حد وسع شهرداری با توجه به کمبود اعتبارات مشکلات مردم را مرتفع کند. مؤیدی افزود این دیدارها به زودی در یکی از محلات محروم شهر آغاز می شود.

زهرا ایرانمنش رئیس کمیسیون بانوان ، خانواده و مشارکت های مردمی بر ضرورت انجام نشست های مردمی در محله های مختلف تأکید کرد و خواستار تشکیل کمیته ای جهت پیگیری و حل مشکلات محله ها شد. ایشان ضمن تقدیر از فعالیت های معاونت فرهنگی شهرداری در برپایی برنامه های بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (ص) و روز زن ، از برپایی نمایشگاه در نگارخانة آتشی و اجرای جنگ شادی ویژه بانوان خبر داد.

دکتر معصوم زاده رئیس کمیسیون بهداشت ، پسماند و محیط زیست در این نشست بر افزایش و ارتقاء سطح سواد و سلامت شهروندان برای پیشگیری از بیماری ها تأکید و از برگزاری نشست های آموزشی به صورت رایگان در پنج منطقة مختلف شهر کرمان اشاره کرد. وی همچنین اظهار داشت در جلسة هفتة آینده کمیسیون با حضور دو تن از پیمانکاران تصمیم گیری در مورد واگذاری معدن زباله انجام خواهد شد.

صدیقه زاهدی ، رئیس کمیسیون فرهنگ و IT ، از شهرداری به جهت  برگزاری جشنوارة بازیافت تقدیر و تشکر کرد. زاهدی همچنین در خصوص مناطقی از شهر که مسجد ندارند نیز گفت : با توجه به این که متولی واگذاری زمین برای احداث مسجد در شهرک ها اداره کل شهرسازی است. لازم است تا شهرک هایی که مسجد ندارند شناسایی و برای اختصاص زمین به ادارة شهرسازی معرفی شوند . همچنین وی بر ضرورت پخش اذان در تمام ادارات و تمام نقاط شهر نیز تأکید کرد.

کمال جوانمرد با اشاره به روز شوراها خواستار حضور رئیس و سخنگوی شورا و یا سایر اعضاء در گفت و گوی ویژة خبری سیمای مرکز کرمان و حضور در برنامه های رادیویی این روز شد.

زهرا لری رئیس کمیسیون اجتماعی ، ورزش و جوانان گفت : موضوع ورزش محلات در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته که مقرر شد پس از بررسی لازم، اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شود خاطر نشان کرد که ضرورت دارد با برگزاری نشست ها با خضور مدیرکل ورزش و جوان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از موازی کاری و تداخل در برگزاری مسابقات محلات جلوگیری به عمل آید. لری همچنین گفت : در این کمیسیون وضعیت و عملکرد باشگاه ورزشی شهرداری در خصوص ورزش همگانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ایشان با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس خواستار هم اندیشی نمایندگان دستگاه های مرتبط جهت جمع بندی و برنامه ریزی در این زمینه شد. لری در خصوص برپایی آیین جشن به مناسبت روز معلم گفت : به پیشنهاد سازمان آموزش و پرورش در تاریخ  16 اردیبهشت جشنی با مشارکت شورای اسلامی شهر کرمان و آموزش و پرورش در خانة شهر برگزار خواهد شد وی به راه اندازی سرای محلات نیز اشاره کرد و مدارس را بهترین مکان برای ایجاد سرای محلات دانست که مقرر شد در این خصوص شاخص های اصلی موضوع بررسی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *