تندیس مرحوم استاد «باستانی‌پاریزی» در کرمان ساخته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: تندیس مرحوم استاد «باستانی‌پاریزی» در کرمان ساخته و نصب می‌شود. فتح‌الله مویدی در حاشیه‌ی نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی مرحوم استاد باستانی‌پاریزی، اظهار داشت: مرحوم استاد «باستانی‌پاریزی» یکی از مفاخر کشور و استان کرمان بود.
وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمان، با ساخت تندیس استاد «باستانی‌پاریزی» که یکی از چهره‌های فرهیخته‌ی استان کرمان و کشور بود، موافقت کرد و مقرر شد شهرداری کرمان نسبت به ساخت و نصب تندیس این چهره‌ی ماندگار کرمان اقدام کند.

تقدیر از تلاش‌های شهردار
مویدی، هم‌چنین از تلاش‌های شهردار و هم‌کارانش در روزهای پایانی سال گذشته و تعطیلات نوروز تقدیر و خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه با تلاش شهردار و سایر کارکنان شهرداری، در ایام نوروز شهر کرمان، چهره‌ی زیبایی داشت؛ ضمن این‌که در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) با طراحی بسیار خوب شهرداری در آذین‌بندی شهر، شعائر اسلامی و حرمت این بانوی بزرگوار به خوبی حفظ شده بود.

جمع‌آوری 800 تن زباله از سطح شهر کرمان در یک روز
وی افزود: در روزهای پایانی سال گذشته نیز حجم کار بسیار زیاد بود و گروه‌های مختلف شهرداری تا لحظات آخر، مشغول فعالیت بودند؛ به عنوان مثال در روز پایانی سال گذشته، 800 تن زباله از جلوی منازل شهروندان کرمانی جمع‌آوری شد.
مویدی ادامه داد: با توجه به وسعت شهر کرمان، جمع‌آوری 800 تن زباله در یک روز، کار آسانی نیست؛ بنابراین فعالیت کارکنان زحمت‌کش شهرداری در این خصوص قابل تقدیر است.

تقدیر از بازدید استاندار از بخش‌های مختلف شهر
وی به بازدیدهای مکرر استاندار کرمان  از بخش‌های مختلف شهر کرمان در ایام تعطیلات نوروز نیز اشاره و از توجه و تاکید استاندار نسبت به شهر کرمان به ویژه مقابله با حاشیه‌نشینی و سامان‌دهی بافت تاریخی شهر تقدیر کرد.
هم‌چنین رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بر جدیت بیش‌تر اعضا و کمیسیون‌های شورا در سال جدید تاکید کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و کمیسیون‌های شورا در سال‌جاری باید با جدیت بیش‌تر فعالیت و با ارایه‌ی طرح‌های مختلف شهرداری را برای خدمات‌دهی بیش‌تر و مناسب‌تر به شهروندان یاری کنند.
وی افزود: شورای شهر کرمان هم‌چنین باید به وظیفه‌ی ذاتی خود که همان نظارت بر عملکرد شهرداری است، با جدیت بیش‌تری عمل کند.

ضرورت جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر
مویدی هم‌چنین به نازیبا شدن شهر کرمان به خاطر حضور متکدیان اشاره و تصریح کرد: جمع‌آوری و سامان‌دهی متکدیان، فقط وظیفه‌ی شهرداری نیست بلکه سایر دستگاه‌های مربوط نیز باید در این زمینه شهرداری را یاری کنند.
هم‌چنین در ادامه‌ی نشست شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، علی منصوری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، منصور ایرانمنش رئیس کمیسون معماری و شهرسازی و محمدیاسین پنج‌علی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی املاک و سرمایه‌گذاری، علی‌اکبر مشرفی نایب رئیس شورای، زهرا ایرانمنش رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی، صدیقه زاهدی رئیس کمیسیون آی تی، ماه‌بانو معصوم زاده رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست، زهرا لری رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان و  رویا دیوان‌بیگی رئیس کمیسیون خدمات شهری به ارایه‌ی آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
منصور ایرانمنش رئیس کمیسون معماری و شهرسازی در این نشست با اشاره به ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شهر کرمان، از تلاش شهردار و شورای سوم برای احداث این پل‌ها تقدیر و خاطرنشان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم تاثیر این تقاطع‌های غیرهم‌سطح در روان‌سازی ترافیک شهر بیش‌تر نمایان می‌شود؛ بنابراین لازم است تا کار احداث بقیه‌ی پل‌ها از جمله پل چهارراه باقدرت و سیدی با جدیت بیش‌تر دنبال شود و شرکت‌های پیمان‌کار به تعهدات خود عمل کنند.

تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری
زهرا لری رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست، ضمن تقدیر از شهردار کرمان و هم‌کارانش برای مناسب‌سازی فضای شهر کرمان و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در ایام نوروز، گفت: طبق گزارش حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمرتضی حسینی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، فعالیت‌های قابل توجه فرهنگی و اجتماعی در ایام نوروز توسط شهرداری انجام شده که از آن جمله تور کرمان‌گردی و استقبال مسافران نوروزی از این فعالیت است.
وی هم‌چنین برپایی بازارچه‌ی صنایع دستی و سوغات کرمان در نگارخانه‌ی پارک مطهری را از دیگر اقدامات قابل توجه شهرداری کرمان در ایام نوروز برشمرد.
لری، بر تکمیل سالن چند منظوره‌ی پارک مطهری نیز تاکید و خاطرنشان کرد: اگر این سازه که به شکل مطلوبی طراحی شده است، تکمیل شود می‌تواند سالن بسیار مناسبی برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد.
وی بازدید از موزه‌ی استاد «صنعتی» و اردوگاه متکدیان را از جمله مصوبات کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان برشمرد و اظهار داشت: بازدید از اردوگاه متکدیان در راستای ایجاد حساسیت در سایر مسئولان و دستگاه‌های مربوط برای سامان‌دهی وضعیت تکدی‌گری در شهر کرمان انجام خواهد شد.
لری، از ساخت تندیس مرحوم استاد «باستانی‌پاریزی» به عنوان یکی دیگر از مصوبات کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نام برد و گفت: مرحوم استاد «باستانی‌پاریزی» یکی از چهره‌های ماندگار و فرهیخته‌ی شهر کرمان بود؛ بنابراین این کمیسیون مصوب کرد تا تندیس این استاد فرهیخته‌ در کرمان ساخته و نصب شود.
وی با بیان این‌که مفاخر و افراد فرهیخته تا زمانی که در قید حیات هستند، باید مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند؛ از بازدید از آثار «هژبر ابراهیمی» یکی از مجسمه‌سازان کرمانی نیز به عنوان یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون یاد کرد.
لری هم‌چنین احداث پارک ورزش و تن‌درستی در شهر کرمان را از دیگر مصوبات کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان برشمرد.

ایجاد پارک «ورزش و تن‌درستی»
کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در خصوص ایجاد پارک ورزش و تن‌درستی اظهار داشت: طرح ایجاد پارک ورزش و تن‌درستی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تحقق شعار سال، فرهنگ‌سازی ورزش همگانی و ارتقای سطح نشاط و سرور اجتماعی در کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم مدیریت جهادی، داشتن انرژی، نشاط و سلامت جسمانی است؛ بنابراین تدارک و فراهم‌سازی زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن، از مهم‌ترین مسایل است و در این راستا تاسیس و احداث پارک ورزش و تن‌درستی برای اولین بار در سطح کشور، در کرمان ضروری است.
جوانمرد ادامه داد: اگر پارک ویژه‌ی ورزش و تندرستی با رویکرد ورزش همگانی و تفریحات سالم و تقویت و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و شهروندان با حفظ کاربری پارک و فضای سبز ایجاد شود، می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی برای ورزش همگانی گردد.
وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین آشنا کردن کودکان و نوجوانان با ورزش و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها نیز از دیگر اهداف ایجاد پارک ورزش و تن‌درستی است.

سامان‌دهی آرامستان جدید شهر
رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز در این نشست، از اقدامات شهردار و هم‌کارانش در روزهای پایانی سال گذشته و ایام نوروز تقدیر کرد.
رویا دیوان‌بیگی هم‌چنین به بررسی وضعیت کشتارگاه کرمان با حضور مدیر کل دام‌پزشکی استان در روزهای پایانی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر مدیریت دام‌پزشکی استان این موضوع به تعویق افتاد.
وی هم‌چنین به نامه‌ی رئیس دانشگاه پیام نور مبنی بر آسفالت محدوده‌ی اطراف این دانشگاه نیز اشاره و بر سامان‌دهی و آسفالت اطراف این دانشگاه تاکید کرد.
دیوان‌بیگی بررسی وضعیت آرامستان کرمان را نیز از دیگر موارد مطروحه در کمیسیون خدمات شهری برشمرد و نصب تابلو برای راهنمایی مردم در آرامستان را از مصوبات این کمیسیون دانست.
وی افزود: نوشتن آیات قرآن کریم بر روی سنگ قبور، از معضلات آرامستان است که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی شود.
دیوان‌بیگی وجود متکدیان در آرامستان را نیز از دیگر مشکلات برشمرد و بر جمع‌آوری متکدیان از این مکان تاکید کرد.
مهنوش مومنی نایب رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست نیز به برگزاری نشست کارگروه پسماند شهرداری اشاره کرد و به ارایه‌ی مطالب مطروحه در این نشست پرداخت.

تجهیز امکانات شهری برای مقابله با رخنه‌ی فرهنگی دشمن
صدیقه زاهدی رئیس کمیسیون آی تی نیز در این نشست به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و شعار سال و هم‌چنین حساسیت موضوع‌های فرهنگی اشاره و بر هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای مقابله‌ی با رخنه‌ی فرهنگی دشمن تاکید کرد.
وی به حضور حجت‌الاسلام مهدی عربپور امام جمعه‌ی موقت کرمان و مدیر کل تبلیغات اسلامی در کمیسون فرهنگی و آی‌تی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست، موضوع دغدغه‌های فرهنگی جامعه و مهم بودن آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نسبت به استفاده از امکانات شهری برای مقابله با رخنه‌ی فرهنگی دشمن تاکید شد.
زاهدی افزود: باید فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ برای فرهنگ‌سازی جامعه و پیاده کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی تجهیز شوند.
وی هم‌چنین به تصویب برگزاری همایش فرهنگ از دیدگاه ولایت با هم‌کاری شورای اسلامی شهر کرمان، شهرداری و استانداری اشاره کرد.
گفتنی است در اجرای مصوبات، رعایت ماده‌ی 80 اصلاحی مورخ 82.7.6 قانون شوراهای اسلامی الزامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *