احداث «پارک ورزش» از الزامات حقوق شهروندی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، احداث «پارک ورزش» را از الزامات حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: وجود فضاهای ورزشی در همه جای دنیا، جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود.
به گزارش کرنا، دکتر کمال جوانمرد، ورزش را بخشی از زندگی سالم دانست و افزود: فعالیت‌های ورزشی، نقش مهمی در سلامت جسمی، روانی و نشاط یک جامعه‌ی سالم داشته و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده‌ی رهبری، ورزش همگانی برای همه لازم است و نشاط، سلامت، آمادگی و حوصله‌ی کار در سایه‌ی ورزش عمومی و همگانی تامین می‌شود.
جوانمرد، غنی‌سازی اوقات فراغت، گسترش روابط اجتماعی، دور شدن از زندگی ماشینی، بازگشت به طبیعت، افزایش کارایی، زمینه‌سازی برای رشد ورزش قهرمانی و کاهش امراض و بیماری‌ها را از مهم‌ترین فواید ورزش‌های همگانی عنوان کرد و گفت: پیش‌گیری و کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی، از دیگر کارکردهای «پارک ورزش» خواهد بود.
وی تصریح کرد: خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ورزش‌های همگانی از سوی مسئولان صورت گرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، فرهنگ‌سازی، آموزش، تقویت زیرساخت‌های ورزشی و تشویق مردم به ورزش را نیازمند اهتمام بیش‌تر متولیان ورزشی دانست و افزود: در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مزین گردیده، همه‌ی ما موظفیم با عزمی ملی نسبت به فرهنگ‌سازی گرایش آحاد جامعه به ورزش‌های همگانی اهتمام ورزیم.
جوانمرد در پایان سخنان خود تاکید کرد: عزم ملی و مدیریت جهادی، متضمن نشاط، شادابی و سلامت است که این مقوله با گسترش ورزش همگانی و احداث پارک ویژه‌ی ورزش میسر خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *