حضور مدیر محترم شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرمان در جمع اعضای شورا


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور اعضا و به ریاست «فتح‌الله مویدی» رئیس شورا برگزار شد.
شهردار کرمان در این نشست، آماده‌سازی شهر کرمان برای ایام نوروز را از جمله اولویت‌های اصلی شهرداری در ماه‌های پایانی سال عنوان کرد.
ابوالقاسم سیف‌الهی افزود: افزایش روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها، احداث و به‌سازی سرویس‌های بهداشتی در شهر و بوستان‌ها و لکه‌گیری آسفالت معابر و کوچه‌ها از جمله اقداماتی است که در اولویت فعالیت‌های شهرداری کرمان قرار دارد.
وی با اشاره به اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شهر کرمان، خاطرنشان کرد: تمام توان شهرداری بر پایان یافتن عملیات اجرایی پروژه‌های در دست اجرا از جمله تقاطع‌های غیر هم‌سطح گذاشته شده است.
سیف‌الهی هم‌چنین با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین شهرداری و شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات، اظهار داشت: قانون احداث تونل مشترک شهری در سال 67 تصویب شده است و بر اساس آن، شرکت‌های حفار موظف هستند با ایجاد تونل، تاسیسات شهری از طریق آن عبور داده شود؛ اما به دلیل نبود اعتبار لازم، این قانون عملیاتی نشده است.
علی منصوری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: پیش‌نهاد می‌شود تا اجرایی شدن قانون مدیریت واحد شهری، برای خدمات‌رسانی بهتر و بیش‌تر به شهروندان با محوریت شورای اسلامی شهر و شهرداری، شورای هماهنگی مدیریت واحد شهری راه‌اندازی شود.
وی افزود: با راه‌اندازی این شورا و دعوت از مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات و تبادل‌نظر در خصوص مسایل مشترک، تعامل بیش‌تر بین این شرکت‌ها و شهرداری ایجاد و خدمات‌رسانی به مردم بهتر انجام خواهد شد.
صدیقه زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی و آی تی نیز در این نشست با اشاره به وظایف ذاتی این کمیسیون، خاطرنشان کرد: وظایف کمیسیون فرهنگی و آی تی در سه بخش کلی شامل بررسی، اظهارنظر، تجزیه و تحلیل و برگزاری نشست‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برای برقراری ارتباط سازنده با سایر نهادهای دولتی و مردمی مرتبط، فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و تعامل با سایر نهادهای دولتی و مردمی مرتبط و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی در تعامل با سایر نهادهای دولتی و مردمی مرتبط خلاصه می‌شود.
در این نشست، هم‌چنین پس از تصویب نهایی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها، مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرمان، به بیان گزارشی از وضعیت تامین آب شرب و شبکه‌ی توزیع شهر کرمان پرداخت.
زین‌الدینی با اشاره به خشک‌سالی‌های سال‌های اخیر و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، اظهار داشت: بارندگی سال زراعی جاری، 104 میلی‌متر بوده و این در حالی است که بارش‌ها در چند سال اخیر همواره زیر حد متوسط بوده است.
وی با بیان این‌که آب مصرفی شهر کرمان، از 95 حلقه چاه تامین می‌شود؛ خاطرنشان کرد: آب شهر کرمان، از 76 چاه در دشت حسین‌آباد جوپار و 16 چاه در دشت قریه‌العرب تامین می‌شود.
زین‌الدینی افزود: در دشت حسین‌آباد جوپار، فقط شش درصد از چاه‌ها در اختیار آب و فاضلاب است و مابقی چاه‌ها در اختیار کشاورزان قرار دارد؛ ضمن این‌که دبی چاه‌های این منطقه، از 1163 لیتر به 703 لیتر کاهش پیدا کرده است.
وی ضمن قدردانی از شهروندان کرمانی، گفت: مردم کرمان در مقایسه با مردم سایر نقاط کشور، مصرف آب کم‌تری دارند و همین صرفه‌جویی مردم کرمان، باعث شده است تاکنون با مشکل حادی در خصوص کمبود آب مواجه نشویم.
زین‌الدینی به نظارت و کنترل مستمر بر نحوه‌ی تامین آب کرمان نیز اشاره کرد و گفت: آب شرب شهر کرمان، از نظر کیفیت از بهترین آب‌های کشور است.
وی افزود: آب شرب باید دارای برخی از املاح مورد نیاز بدن باشد که آب شهر کرمان همه‌ی این املاح را داراست.
زین‌الدینی ادامه داد: سختی آب کرمان در حد استاندارد است و شایعاتی که در رابطه با آب کرمان وجود دارد؛ به هیچ وجه درست نیست.
وی هم‌چنین احیا و بازسازی شبکه‌ی توزیع آب شهر کرمان را ضروری دانست و با اشاره به پل‌سازی‌های اخیر در شهر کرمان گفت: با پل‌سازی‌هایی که شهرداری در شهر کرمان آغاز کرده است؛ مجبور شدیم نسبت به جابه‌جایی بخشی از شبکه‌ی توزیع اقدام کنیم و یک کار اساسی در شبکه‌ی توزیع آب شهر کرمان انجام شد.
وی به عمر بیش از 30 ساله‌ی بخشی از لوله‌های شبکه‌ی توزیع آب شهر کرمان اشاره و بر به‌سازی شبکه‌ی توزیع آب کرمان تاکید کرد.
زین‌الدینی خاطرنشان کرد: بازسازی شبکه‌ی توزیع آب شهر کرمان به 312 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
در پایان این نشست، مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان از اعضای شورا برای بازدید از آن شرکت و آگاهی از نحوه توزیع آب شرب در شهر کرمان دعوت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *