استفاده از وسایل مستعمل مردم به نفع افراد بی‌بضاعت شهر


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) استان کرمان برگزار شد.
فتح‌الله مویدی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، اقدامات کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) را در راستای ریشه‌کنی فقر از طریق توان‌مندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت و تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار، قابل تقدیر خواند.
ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان هم در این نشست با قدردانی از کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه)، درخصوص رویکرد اشتغال‌زایی این نهاد، به درآمد صندوق‌های صدقات کمیته‌ی امداد امام خمینی اشاره و خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها از پرداخت پول مستقیم مردم به متکدیان و ترویج متکدی‌گری تا حدودی جلوگیری کرده است.
وی به طرح جمع‌آوری وسایل مستعمل شهروندان با هم‌کاری کمیته‌ی امداد اشاره کرد و خواستار اجرای این طرح در سال‌جاری شد.
وی اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی لازم و تشویق مردم می‌توان سوله‌هایی را به شهروندان معرفی کرد تا وسایل مستعمل خود را به آن‌جا انتقال دهند تا در صورت نیاز تعمیر و قابل استفاده شده و در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار داده شود.
سیف‌الهی افزود: با اجرای این طرح در صورت هم‌کاری مناسب شهروندان، بسیاری از لوازم مورد نیاز خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌ی امداد تامین خواهد شد.
شهردار کرمان، به نصب دکه‌هایی در چهارراه‌های شهر کرمان اشاره کرد و پیش‌نهاد داد: شهرداری به افرادی که کمیته‌ی امداد معرفی می‌کند؛ برای راه‌اندازی دکه‌های گل‌فروشی و روزنامه‌فروشی، کمک کند.
سیف‌الهی افزود: با راه‌اندازی این دکه‌ها، علاوه بر اشتغال‌زایی برای افراد بی‌بضاعت، گل‌فروشان و روزنامه‌فروشان چهارراه‌ها نیز سامان‌دهی می‌شوند.
وی ادامه داد: شرط واگذاری این دکه‌ها، این است که تا پاسی از شب باز باشند تا با روشن نگه‌داشتن معبر، امنیت هم افزایش پیدا کند.
مدیر کل کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) استان نیز در این نشست، با بیان این‌که در استان کرمان، 80 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 250 هزار نفر، تحت پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) هستند؛ اظهار داشت: در شهر کرمان، 12 هزار خانوار با جمعیتی حدود 25 هزار نفر تحت پوشش کمیته‌ی امداد هستند.
میرزایی افزود: 10 هزار نفر دانشجو و 30 هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش کمیته‌ی امداد هستند؛ ضمن این‌که نیمی از جمعیت تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند.
وی توجه به مسایل فرهنگی را مهم‌ترین بخش کمیته‌ی امداد در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات مختلف عنوان کرد و گفت: لازمه‌ی توانمندسازی اقتصادی، توانمندسازی فرهنگی است و کمیته‌ی امداد در رویکرد جدید خود، توان‌مندسازی فرهنگی و ذهنی افراد را بر توان‌مندسازی اقتصادی ارجحیت داده است.
میرزایی در خصوص توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌ی امداد نیز اظهار داشت: سال گذشته با جذب 50 میلیارد تومان منابع بانکی، بالای 10 هزار شغل برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شد.
وی به سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی‌ای که حوزه‌ی فرهنگی و اشتغال کمیته‌ی امداد در این سکونتگاه‌ها کرده است؛ بسیاری از افرادی که در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند، در صورت ایجاد زمینه‌ی اشتغال، حاضر به برگشت به زادگاه و محل زندگی قبلی خود هستند.
میرزایی به صندوق‌های صدقه‌ای که برخی از موسسات خیریه‌ی غیررسمی در شهر نصب می‌کنند نیز اشاره کرد و خواستار جمع‌آوری این صندوق‌ها شد.
وی افزود: علاوه بر این‌که این موسسات، حق نصب صندوق در شهر ندارند؛ بر نحوه‌ی هزینه‌کرد آن‌ها نیز هیچ نظارتی اعمال نمی‌شود.
لازم به ذکر است در این نشست، سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود پرداختند.
در این نشست، هم‌چنین به چند نامه‌ی رسیده به شورای اسلامی شهر کرمان، رسیدگی و آخرین مصوبات کمیسیون‌ها نیز تصویب شد.
گفتنی است در اجرای مصوبات، رعایت ماده‌ی 80 اصلاحی مورخ 82.7.6 قانون شوراهای اسلامی الزامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *