اعضای شورا، روند اجرای پروژه‌های شهری را بسیار مثبت ارزیابی کردند


فتح‌الله مویدی در حاشیه‌ی بازدید اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، از پروژه‌های شهری، نظارت بر فعالیت‌های شهرداری را وظیفه‌ی ذاتی شورا دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم وقفه‌ای که در حکم شهردار به وجود آمد؛ خوش‌بختانه کار پروژه‌های شهری به خوبی پیش رفته است.
وی با بیان این‌که کندی روند اجرای برخی از  پروژه‌‌های شهری، به خاطر کمبود منابع مالی است؛ اظهار داشت: با شروع به کار مهندس «سیف‌الهی» شهردار کرمان، پروژه‌ها سرعت بیش‌تری به خود گرفته‌اند و امیداوریم با حمایت استاندار کرمان بتوانیم تا پایان سال، بخش زیادی از پروژه‌های شهری کرمان را به بهره‌برداری برسانیم.
مویدی در خصوص تامین منابع مالی شهرداری با مشارکت شهروندان و افزایش عوارض شهری گفت: اگرچه شهروندان باید هزینه‌های شهرنشینی را بپردازند؛ اما نمی‌توانیم عوارض را بیش از حد افزایش دهیم.
مویدی هم‌چنین با اشاره به دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار کرمان، اظهار داشت: باتوجه به کمبود منابع مالی شهرداری، حمایت‌های استاندار و کمک مالی از بودجه‌های استانی و ملی برای پایان یافتن پروژه‌های شهری و تملک املاک موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها، ضروری است.
وی به تخفیف‌های ویژه در رابطه با عوارض شهرداری در در سه ماه پایان سال اشاره و خاطرنشان کرد: هر سال با توجه به تقاضای شهرداری، در سه ماه آخر سال، تخفیف ویژه‌ای برای بدهی‌های شهروندان به شهرداری در نظر گرفته می‌شود.
وی، میزان تخفیفات را در دی‌ماه 25 درصد، بهمن‌ماه 20 درصد و اسفندماه 15 درصد عنوان کرد و گفت: این تخفیف‌ها غیر از تفکیک زمین، شامل همه‌ی عوارض از جمله خدمات شهری، نوسازی، پروانه‌ی کسب، جرایم کمیسیون ماده‌ی 100 و بدهی‌های کمیسیون ماده‌ی 77 می‌شود.
مویدی هم‌چنین با بیان این‌که عوارض خودرو توسط مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته و در سراسر کشور یکسان است و شامل تخفیف نمی‌شود؛ گفت: باید برای اخذ عوارض خودرو، با کمک راهنمایی و رانندگی، مکانیزمی ایجاد شود؛ چراکه برخی از صاحبان خودروها علی‌رغم این‌که از همه‌ی امکانات شهر استفاده می‌کنند؛ عوارض خودروی خود را طی سال‌های متمادی پرداخت نکرده‌اند.
وی با اشاره به افزایش قیمت قیر و هزینه‌ی بالای آسفالت معابر، اظهار امیدواری کرد: شهروندان به ویژه صاحبان خودرو، نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند تا اجرای پروژه‌های شهری سرعت بیش‌تری بگیرند.
مویدی با قدردانی از زحمات شورای اسلامی سوم خاطرنشان کرد: مهندس سیف‌الهی در دور سوم تلاش‌های زیادی در راستای آبادانی شهر کرمان انجام داد و به همین دلیل در دور چهارم نیز از بین گزینه‌های متعدد، وی به عنوان شهردار کرمان انتخاب شد تا روند آبادانی شهر کرمان هم‌چنان با شدت ادامه پیدا کند.
وی افزود: امیدوارم شهروندان کرمان نیز با پرداخت عوارض خود با شهرداری کرمان در راستای آبادانی هرچه بیش‌تر شهر، هم‌کاری کنند.
مویدی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری را بسیار ضروری دانست و گفت: شورا و شهرداری تمام توان خود را برای تکمیل پروژه‌های شهری به کار خواهد گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد با کمک و مشارکت شهروندان و حمایت مدیران استان، تمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری تا پایان سال 93 به بهره‌برداری برسند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *