اعضای شورای اسلامي شهر و شهردار کرمان با استاندار دیدار کردند


رييس و ساير اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار کرمان با «علی‌رضا رزم‌حسینی» استاندار کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار، استاندار کرمان با تاکید بر این‌که ابزارهای حکومتی باید در مسیر تقویت بخش خصوصیِ واقعی قرار بگیرد؛ اظهار داشت: بخش دولتی موظف است زمینه و بستر فعالیت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال را فراهم کند.
رزم‌حسینی با بیان این‌که در مسیر توسعه‌ی همه‌جانبه، توسعه‌ی اقتصادی باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد؛ گفت: با توسعه‌ی اقتصادی و حل مشکلات معیشتی و اشتغال مردم و جوانان، شاهد توسعه‌ی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و نيز ایجاد نشاط و شادابی در جامعه خواهیم بود.
وی ارزش‌محوری را از اصول اساسی در مدیریت خویش خواند و خاطرنشان کرد: باید با ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمات افرادی که در گذشته در استان کرمان فعالیت کردند؛ کارهای خوب دنبال شود و فعالیت‌های جدیدی را نیز آغاز کنیم.
رزم‌حسینی، رعایت حقوق شهروندی را نیز ضروری دانست و با تاکید بر میانه‌روی و حرکت در راستای عدالت گفت: باید تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم حق‌شناس، نجیب و بی‌ادعای استان کرمان به کار گیریم.
وی در خصوص توسعه‌ی شهر کرمان نیز گفت: باید با شناسایی افراد کارآفرین، تلاش کنیم تا شهر کرمان در مسیر توسعه و پیش‌رفت قرار گیرد تا در آینده شاهد شهری مدرن و زیبا باشیم.
رزم‌حسینی، شهر کرمان را پیشانی و بارانداز سرمایه‌گذاری استان کرمان عنوان و تاکید کرد: باید در راستای توسعه‌ی استان کرمان، شهر کرمان تبدیل به شهری توسعه یافته شود.
وی به نازیبا بودن ورودی‌های شهر کرمان نیز اشاره و تصريح کرد: ورودی‌های شهر کرمان باید از وضعیت فعلی خارج و زیبا شوند.
استاندار کرمان هم‌چنین با اشاره به حضور افرادی از گروه‌ها و تخصص‌های مختلف در شورای اسلامی شهر کرمان، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر کرمان با حضور افرادی از گروه‌های مختلف از جمله بخش خصوصی و دانشگاهی، با تخصص‌های بالا، یک اتاق فکر بسیار قوی است.
شهردار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به بودجه‌ی اندک شهر کرمان در کنار وسعت بالای آن، گفت: یکی از راه‌های توسعه‌ی شهر کرمان، استفاده از سرمایه‌ی بخش خصوصی در پروژه‌های شهری است.
ابوالقاسم سیف‌الهی افزود: در دوره‌ی سوم شورای اسلامی شهر کرمان، اگرچه بودجه‌ی شهرداری تنها 200 میلیارد تومان بود؛ اما 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم توسط بخش خصوصی انجام شد.
وی ادامه داد: باید در سایه‌ی تعامل، وحدت و امنیت، زمینه‌ی حضور بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های شهری فراهم شود.
سیف‌الهی با بیان این‌که مردم کرمان، سرمایه‌های خرد زیادی دارند؛ بر تشکیل شرکت‌ها و موسسات برای تجمیع سرمایه‌های خرد شهروندان برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی تاکید کرد.
وی افزود: در شهر کرمان باید در سه محور توسعه‌ی گردش‌گری باتوجه به وجود عناصر تاریخی و گردش‌گری در شهر، حل مشکل حمل و نقل عمومی با ایجاد خط ترانوا و ایجاد و توسعه‌ی فضاهای فرهنگی اقدام لازم انجام شود.
سیف‌الهی، از استاندار کرمان به عنوان یک شخصیت توسعه‌گرا یاد کرد و خواستار حمایت استاندار برای توسعه و آبادانی شهر کرمان شد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این دیدار، وسعت 13 هزار هکتاری شهر کرمان با تراکم کم‌تر از 40 نفر و بافت قدیم خالی از سکنه را یک فاجعه خواند و گفت: اگرچه در هر دوره از شورای اسلامی شهر کرمان، شاهد افزایش 4 برابری بودجه‌ی شهرداری بوده‌ایم؛ اما باتوجه به افزایش تورم، افزایش بودجه‌ی شهرداری مشکلی را حل نکرده است.
فتح‌الله مویدی افزود: در ابتدای دور اول شورای اسلامی شهر کرمان بودجه‌ی شهر کرمان فقط 4 میلیارد تومان بود که با تلاش‌های انجام شده در همان دور به 16 میلیارد تومان و در دور دوم به 56 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: در دور سوم نیز با تلاش سیف‌الهی شهردار کرمان بودجه‌ی شهرداری به 204 میلیارد تومان افزایش یافت؛ اما با افزایش تورم، افزایش بودجه‌ی شهرداری مشکلی را از شهر کرمان حل نمی‌کند.
مویدی خاطرنشان کرد: به طور مثال قیمت قیر در دور اول شورا به ازای هر تن، 8 هزار تومان بود؛ اما اکنون به ازای هر تن، به بیش از يک میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به تفکرات اقتصادی استاندار کرمان، خواستار حمایت وی از شهرداری کرمان شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *