حکم «ابوالقاسم سیف‌الهی» شهردار کرمان تایید شد


فتح‌الله مؤیدی در نشست شب گذشته‌ی شورای عمومی شهر کرمان اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته‌ی جاری با آغاز به کار مجدد مهندس سیف‌الهی شهردار کرمان، فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان، سرعت بیش‌تری به خود بگیرد.
وی با تاکید بر تعامل شورای شهر و شهرداری برای پیش‌برد هرچه بهتر فعالیت‌ها، خاطرنشان کرد: مهندس «سیف‌الهی» در دوره‌ی گذشته در کار کردن در امور شهری با مشورت شورا، نمره‌ی بالایی دارد.
مؤیدی افزود: امیدواریم با آغاز به کار مجدد سیف‌الهی، شاهد هم‌کاری و تعامل بیش از پیش شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان باشیم تا کارها در چارچوب قانون به نحو مطلوب پیش برود.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان به تصویب بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری نیز اشاره و تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با انجام کار کارشناسی، پیش‌نهادهای خود را برای لحاظ شدن در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری ارایه کنند.
وی هم‌چنین ضمن تقدیر از دقت و بررسی کارشناسانه‌ی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص مصوبات کمیسیون‌ها گفت: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر، سوگند یاد کرده‌ایم که از حق و حقوق شهروندان دفاع کنیم و اگر در این خصوص، کم‌توجهی کنیم؛ در قبال سوگندی که یاد کرده‌ایم؛ مسئول هستیم.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری نیز در این نشست با اشاره به وضعیت موسسه‌ی بناهای ماندگار شهرداری، تصریح کرد: بناهای ماندگار، موسسه‌ای با اهداف خیرخواهانه و ارزشمند است و کار خود را از طریق مشارکت با افراد خیر انجام می‌دهد. کرمان بی‌شک به وجود چنین موسسه‌ای نیازمند است ولی عملکرد آن باید با اساس‌نامه و مقاصد بنیادینش مطابقت داشته باشد. از این جهت موضوع در حال بررسی است؛ چه بسا در این رویکرد؛ سامان‌دهی و تدوین ساز و کارها جدید لازم شود تا بدین ترتیب فعالیت موسسه، ثمربخش‌تر و مفیدتر گردد.
رؤیا دیوان‌بیگی رئیس کمیسیون خدمات شهری هم در این نشست با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون خدمات شهری، گفت: در کمیسیون خدمات شهری، یکی از کارشناسان در خصوص جایگزینی «بتن غلتکی» به جای قیر در آسفالت، پیش‌نهادهایی ارایه کرد.
وی افزود: دکتر «محمدحسنی» در نشست کمیسیون خدمات شهری که با حضور روح‌الامینی قائم‌مقام حوزه‌ی خدمات شهری شهرداری کرمان برگزار شد؛ مزایای طرح آسفالت معابر را با استفاده از بتن غلتکی به جای قیر، تبیین کرد.
صدیقه زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی و آی تی نیز در این نشست از حضور احمد سعیدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کمیسیون فرهنگی و آی تی خبر داد و گفت: در این نشست موضوع‌های فرهنگی مرتبط با شورای اسلامی شهر بررسی شد و بر هم‌کاری و تعامل بیش‌تر شورای اسلامی شهر و شهرداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید شد.
ماه‌بانو معصوم‌زاده رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست نیز به اختصاص تعدادی از تابلوهای شهری به پیام‌های بهداشتی اشاره کرد.
وی افزود: در خصوص فعال شدن کارخانه‌ی بازیافت شهرداری با گروه‌ها و افراد حقوقی و حقیقی در حال مذاکره هستیم تا با ترک تشریفات و عقد قرارداد با یکی از این افراد، کارخانه‌ی بازیافت شهرداری هرچه سریع‌تر شروع به کار نماید.
لزوم توجه اداره‌ی بهداشت به وضعیت میدان میوه و تره‌بار و تشکیل دپارتمان نظارتی با حضور نمایندگانی از اداره‌های مربوط برای نظارت بر ارگانیک بودن مواد غذایی نیز از دیگر مواردی بود که رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست به آن‌ها اشاره کرد.
در این نشست، هم‌چنین رؤسای سایر کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان از جمله علی منصوری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی و زهرا ایرانمنش رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی به ارایه‌ی مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
لازم به ذکر است در نشست شورای عمومی شهر کرمان تاکید شد باتوجه به درخواست جمعی از شهروندان و برای جلوگیری از زشت شدن چهره‌ی شهر و آلودگی بصری، شرکت‌های تبلیغاتی تحت هیچ شرایطی حق نصب تابلو و برچسپ بر روی در منازل را ندارند و شهرداری باید با ایجاد ساز و کاری با این معضل برخورد کند.
در این نشست هم‌چنین از شهروندان خواسته شد قبل از اقدام به خرید و فروش املاک، وضعیت ملک مورد نظر را از شهرداری استعلام کنند؛ چنین اقدامی به نفع خریدار خواهد بود و از برخی پیامدهای منفی ممانعت خواهد شد.
گفتنی است در اجرای مصوبات، رعایت ماده‌ی 80 اصلاحی مورخ 82.7.6 قانون شوراهای اسلامی الزامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *