پارک ویژه‌ی بانوان در محله‌ی میلاد و خیابان ابوذر احداث می‌شود


رویا دیوان‌بیگی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کرنا افزود: در کمیسیون خدمات شهریِ شورا احداث سه پارک جدید ویژه‌ی بانوان مصوب شد و این طرح در نشست عمومی شورا نیز به تصویب نهایی رسید.
وی ادامه داد: بنابراین مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، مقرر شد تا در بودجه‌ی سال 93، شهرداری ساخت سه پارک ویژه‌ی بانوان در محله‌ی میلاد (سلسبیل)، خیابان ابوذر و خیابان فیروزآباد لحاظ شود.
دیوان‌بیگی با اشاره به حضورش در استانداری کرمان در سال‌های اخیر به عنوان مشاور استاندار، اظهار داشت: در این سال‌ها درخواست‌های مکرری از سوی بانوان برای ایجاد محیط‌های امن برای ورزش و اوقات فراغت بانوان می‌شد که احداث پارک بانوان در بوستان مادر نیز به خاطر همین درخواست‌ها و از مصوبات کارگروه بانوان استان بود.
وی افزود: این بوستان در سال 85 با مشارکت استانداری و شهرداری احداث و 750 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی استان برای آن اختصاص داده شد.
دیوان‌بیگی گفت: امیدواریم استانداری با توجه به منابع محدود شهرداری کرمان، در ساخت سه بوستان جدید ویژه‌ی بانوان، شهرداری را یاری کرده و نسبت به اختصاص بودجه از اعتبارات عمرانی استان اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: در کارگروه بانوان استان، برای ساخت بوستان بانوان در شهرستان‌های دیگر استان نیز مصوبه داشتیم که در این خصوص بوستان بانوان در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، راور، انار و سرچشمه احداث شده و یا در دست احداث است.
دیوان‌بیگی در عین حال با بیان این‌که کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان برای عموم مردم و شهروندان فعالیت می‌کند؛ سامان‌دهی میدان میوه و تره‌بار را از دیگر اقدامات این کمیسیون عنوان کرد.
وی گفت: در خصوص میدان میوه و تره‌بار مقرر شد تا به مدت سه ماه مدیریت این بخش به صورت واحد به اتحادیه‌ی میوه و تره‌بار واگذار شود.
دیوان‌بیگی، به رفع مشکل اهالی سرآسیاب در خصوص انشعاب گاز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در کمیسیون خدمات شهری، مشکل اهالی سرآسیاب برای نصب انشعاب گاز برای منازل زیر پنج قصب بررسی شد و مورد تصویب قرار گرفت و این مصوبه به تصویب نهایی شورای عمومی نیز رسید.
سامان‌دهی وضعیت نرخ سرویس‌های مدارس و سامان‌دهی وضعیت قدمگاه از دیگر مواردی بود که رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان به آن اشاره کرد و گفت: این کمیسیون از هر اقدامی که منجر به زیباسازی شهر شود و نشاط و شادابی شهروندان را در بر داشته باشد؛ دریغ نخواهد کرد.
وی بر ایجاد فرهنگ‌سراهای ویژه‌ی بانوان نیز تاکید و خاطرنشان کرد: بانوان و به ویژه دختران و دانشجویان دختر، به فضاهای امن نیاز دارند تا بتواند با فراغت و رغبت بیش‌تری در این فضاها به تفریح بپردازند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *