بنیاد بناهای ماندگار بر نحوه‌ی ساخت زمین‌هایی که واگذار می‌کند؛ نظارت کند


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور کلیه‌ی اعضا برگزار شد.
در این نشست، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به فعالیت‌ بنیاد بناهای ماندگار شهرداری، گفت: وقتی زمینی را بنیاد بناهای ماندگار واگذار می‌کند؛ باید بر نحوه‌ی ساخت و ساز آن بنا نیز نظارت داشته باشد.
فتح‌الله مویدی با تاکید بر این‌که قراردادهایی که توسط این بنیاد منعقد شده است؛ باید از نظر حقوقی بررسی شود؛ گفت: باید یک نسخه از قراردادهایی که از ابتدای تشکیل این بنیاد تاکنون منعقد شده است؛ به شورا ارسال شود.
وی، هم‌چنین به کمبود سرویس بهداشتی مناسب در سطح شهر به ویژه در نقاطی که گردش‌گران حضور پیدا می‌کنند؛ اشاره و بر احداث سرویس بهداشتی در نقاط مختلف شهر بر اساس اولویت‌بندی تاکید کرد.
در این نشست، منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز ضمن تسلیت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (علیه‌السلام) از شهرداران مناطق به ویژه شهردار منطقه‌ی چهار به خاطر سیاه پوش کردن معابر و میادین تقدیر کرد.
وی به نحوه‌ی محاسبه‌ی عوارض و هزینه‌های پروانه‌ی ساختمان و پایان‌کار اشاره و تاکید کرد: باید فرمول‌های نحوه‌ی محاسبه‌ی عوارض، پایان‌کار، صدور پروانه‌ی ساختمان و سایر موارد، از طریق سایت شورا و شهرداری به اطلاع مردم رسانده شود تا از شبهاتی که برای برخی افراد در نحوه‌ی محاسبه پیش می‌آید؛ جلوگیری شود.
ایرانمنش افزود: البته در این رابطه، باید به سمتی حرکت کنیم تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شهرداری و به صورت اینترنتی برای اخذ مجوزهای لازم از شهرداری اقدام کنند.
در این نشست کمال جوانمرد گزارشی از بررسی‌های خود در خصوص چگونگی راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا به سمع اعضا رساند و سپس علی‌اکبر مشرفی نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، ترافیک و حمل و نقل نیز با اشاره به نشست این کمیسیون با تعدادی از اساتید دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: شورای چهارم با تعامل با اساتید دانشگاه در بخش‌های مختلف، تحول‌گرایی نماید.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی املاک و سرمایه‌گذاری شورا هم در این نشست، از بررسی و کارشناسی 200 پرونده‌ی املاک از ابتدای تشکیل شورای چهارم تاکنون خبر داد و گفت: در بررسی پرونده‌ها، تلاش شده است تا هیچ حقی از شهروندان و شهرداری تضییع نشود و به هر دو طرف چه مردم و چه شهرداری، به طور عادلانه توجه شود؛ اما پرونده‌های موجود از اشکالات زیادی برخوردار است که باید با هماهنگی شورا و شهرداری حل شود.
وی به وضعیت بنیاد بناهای ماندگار نیز اشاره کرد و گفت: نحوه‌ی فعالیت بنیاد بناهای ماندگار باید با توجه به آیین‌نامه‌ی آن بنیاد، دوباره از نظر حقوقی و فنی بررسی شود.
رویا دیوان‌بیگی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در این نشست، به برخی از مسایل مطرح شده در این کمیسیون از جمله نظافت کوچه‌های محله‌ی فیروزآباد، آسفالت کوچه‌های سرآسیاب، سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی و پاک‌سازی پوسترهای تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی از شهر اشاره کرد.
وی هم‌چنین خواستار بازدید اعضای شورا از پروژه‌های شهری در تاریخ هفتم آذرماه شد که مورد تصویب شورای عمومی قرار گرفت.
زهرا لری رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز در این نشست بر ایجاد سالن‌های چند منظوره در مناطق کم‌تر برخوردار شهر تأکید کرد.
تأکید بر فعال‌تر شدن شهردار محله‌ها و معرفی شهردار محله در برخی از محله‌هایی که شهردار محله ندارند؛ موضوع دیگری بود که لری به آن اشاره کرد.
وی هم‌چنین از برگزاری مسابقات ویژه‌ی آموزش شهروندی در مدارس دوره‌ی متوسطه با همت و کوشش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری خبر داد و در خصوص فعالیت‌های ورزشی شهرداری نیز گفت: از شهرداری درخواست کرده‌ایم تا فهرستی از امور مربوط به جوانان و ورزش که خانه‌های فرهنگ شهرداری در سال جاری در دستور کار دارند؛ به کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان ارسال کنند.
مهنوش مومنی نایب رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم در این نشست به بررسی دو طرح ارایه شده‌ی بخش خصوصی در خصوص بازیافت لاستیک و تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد.
صدیقه زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی و آی تی نیز از نام‌گذاری معبری در انتهای خیابان سجادیه به نام شهید خلبان «حسین طیارزاده» خبر داد.
دعوت از افراد برای هم‌کاری با شورای اسلامی شهر تحت عنوان «شورایاران» نیز موضوعی بود که «زهرا ایرانمنش» رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی مطرح کرد و اعضای شورا آن را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *