سه بوستان ویژه بانوان در کرمان احداث مي‌شود


فتح‌الله مؤیدی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست گفت: تلاش خواهیم کرد تا در سال 93، سه بوستان ویژه‌ی بانوان در سه منطقه‌ی شهریِ شهر کرمان احداث شود.
وی با اشاره به وجود بوستان بانوان در پارک مادر در منطقه‌ی دو شهری، گفت: در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری، احداث سه بوستان ویژه‌ی بانوان در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته خواهد شد.
مؤیدی، به وضعیت نامناسب سنگ‌فرش مجموعه‌ی قدمگاه در بازار بزرگ کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: کسبه‌ی این مجموعه، حاضر به تامین هزینه‌ی تعویض سنگ‌فرش این قسمت از بازار هستند؛ اما متاسفانه تاکنون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری استان، با اجرای آن مخالفت کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد با حضور سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری استان در نشست کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست، این مشکل حل شود.
در این نشست، هم‌چنین رؤسای کمیسیون‌های نه‌گانه‌ی شورا، آخرین مصوبات کمیسیون‌ها را برای تصویب نهایی در شورای عمومی مطرح کردند.
رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی به برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی مذهبی «رباب» اشاره کرد و ابراز داشت: فراخوان این جشنواره را معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان صادر کرده است و در اواخر ماه صفر، با برگزاری برنامه‌ای در نگارخانه‌ی شهید آتشی مجموعه‌ی فرهنگی هنری پارک مطهری، آثار برتر معرفی می‌شود.
زهرا ایرانمنش هم‌چنین به استقبال بانوان از سالن ورزشی مجموعه‌ی پارک مطهری اشاره و بر تجهیز این سالن ورزشی تأکید کرد.
اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های مجموعه‌ی فرهنگی هنری مطهری و ضرورت ادامه‌ی برنامه‌های ویژه‌ی فرهنگ شهروندی ـ که مجری آن فرهنگ‌سرای کوثر است ـ از طریق فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری، از موارد دیگری بود که رئیس کمیسیون بانوان به آن‌ها اشاره کرد.
صدیقه زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگ و آی تی نیز در این نشست به نام‌گذاری کوچه‌ی شماره‌ی 2 خیابان شهید مصطفی خمینی به نام شهید «غلام‌رضا آتشی» خبر داد.
مهنوش مومنی نایب رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم در این نشست، از پذیرش دانشجوی دکترا توسط پژوهشگاه مهندسی شاخص پژوه خبر داد و گفت: این پژوهشگاه دانشجوی دکترای تخصصی پژوهش‌محور در گرایش‌های مدیریت بحران، مدیریت سلامت در حوادث و بلایا و سلامت در بلایا و فوریت‌ها پذیرش می‌کند.
وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایتwww.bpshakhespajouh.ac.ir  مراجعه کنند.
زهرا لری رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان، به اهمیت نشاط شهروندان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: از پیش‌نهادهای علمی در این کمیسون استقبال می‌شود.
وی ادامه داد: باید برای رفت و آمد راحت‌تر معلولان در شهر امکانات بهتر پیش‌بینی شود.
وی، در این خصوص به طرح مصوب سابق که شورا جهت اجرا به شهرداری ارسال کرده است؛ اشاره کرد.
لری، وجود متکدیان و کودکان کار در سطح شهر کرمان را نیز بسیار نازیبا خواند و با اشاره به مشارکت 11 دستگاه مختلف برای سامان‌دهی متکدیان و کودکان کار، گفت: وظیفه‌ی شهرداری فقط جمع‌آوری این افراد است و در بقیه‌ی اقدامات این 11 دستگاه باید از بودجه‌هایی که در اختیار دارند؛ برای سامان‌دهی متکدیان و کودکان کار به طور جدی استفاده کنند.
لازم به ذکر است در این نشست، موضوع تشکیل انجمن مشورتی جوانان با حضور جوانان واجد شرایط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد که در این خصوص در جلسه‌ی آینده به طور دقیق بحث و تبادل نظر شود.
هم‌چنین در خصوص ایده کمال جوانمرد، در خصوص ضرورت تاسیس مرکز پژوهش‌های شورا بحث و تبادل نظر شد و به تصویب کلیه‌ی اعضا رسید. اما در خصوص جزییات موضوع مقرر گردید که در نشست بعد شورا تصمیم‌گیری شود.
در این نشست، موضوع افزایش کرایه‌ی سرویس‌های مدارس نیز مورد بررسی قرار گرفت و پس از شنیدن نظر موافقان و مخالفان، به رای گذاشته شد و رای لازم را اخذ نکرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *