تاکید رئیس شورای اسلامی شهر کرمان بر سامان‌دهی سرویس مدارس


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور اعضا برگزار شد.
فتح‌الله مؤیدی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، در این نشست، ضمن گرامی‌داشت 13 آبان روز «دانش‌آموز» و روز «مبارزه با استکبار جهانی» به برنامه‌ریزی برای تصویب بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری اشاره و تصریح کرد: کمیسیون‌های هفت‌گانه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، پیش‌نهادهاي خود را در خصوص بودجه‌ی سال آینده ارایه کنند تا در بودجه‌ی سال آینده لحاظ شود.
وی، هم‌چنین به وضعیت نا‌به‌سامان ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزان و سرویس‌های مدارس در شهر کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش زیادی از سرویس‌های مدارس، خودروهای شخصی است که برخی از آن‌ها، دارای بیمه‌ی شخص ثالث نیستند.
مؤیدی افزود: سوار کردن دانش‌آموزان بیش از ظرفیت خودرو، از دیگر مشکلات سرویس‌های مدارس است؛ ضمن این‌که این سرویس‌ها باتوجه به تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس و سایر روزهای تعطیل ایام سال، در ماه فقط 20 روز کار می‌کنند.
وی به مطرح شدن افزایش مجدد کرایه‌ی سرویس‌های مدارس در کمیسیون خدمات شهری به ریاست رویا دیوان‌بیگی اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه هر سال توسط شورای اسلامی شهر کرمان نرخ کرایه‌ی سرویس‌های مدارس بین 15 تا 20 درصد افزایش داشته، اما همواره نرخ مصوب، اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز در شورای سوم، نرخ سرویس مدارس در دو مرحله افزایش داده شد و علی‌رغم افزایش قابل توجه در سال گذشته، امسال نیز پیش‌نهاد 30 درصد افزایش قیمت را ارایه کرده‌اند.
مؤیدی افزود: در کمیسیون خدمات شهری این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و مجددا 20 درصد نرخ کرایه‌ي سرویس مدارس افزایش یافته است و افزایش بیش از این میزان، به هیچ وجه مورد موافقت شورای اسلامی شهر کرمان نیست.
وی، هم‌چنین خواستار نظارت بیش‌تر بر اجرای نرخ ارایه شده از سوی شورا و سامان‌دهی سرویس‌های مدارس در کرمان شد.
هم‌چنين موضوع عدم اجرای تعهدات توسط برخی از شرکت‌های نصب‌کننده‌ی آسانسور نیز از دیگر موارد مطروحه در شورای عمومی بود که رئیس شورای اسلامی در این خصوص بر نظارت بیش‌تر بر این شرکت‌ها و استفاده از خدمات شرکت‌های دارای مجوز رسمی، تاکید کرد.
در همین خصوص نیز محمد یاسین پنجعلی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی املاک و سرمایه‌گذاری، وضعیت اجرای آسانسور در واحدهای مسکونی و تجاری شهر کرمان را یکی از معضلات این شهر عنوان کرد و گفت: برخی از شرکت‌هایی که مبادرت به نصب آسانسور می‌کردند؛ به دلایل مختلف ضمن دریافت پول از شهروندان، کار نصب آسانسور را در نیمه‌ی راه رها کرده و ناپدید شده‌اند و همین موضوع باعث معطل ماندن این ساختمان‌ها شده است.
وی افزود: شهرداری به دلیل عدم اجرای آسانسور، به مالکان پایان‌کار ارایه نمی‌کند و مالکان با مشکلات مختلفی مواجه شده‌اند.
پنجعلی‌زاده تصریح کرد: باید جلوی شرکت‌هایی که مجوز لازم برای نصب آسانسور ندارند؛ گرفته شود.
علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این نشست به مراجعه‌ي ارباب رجوع برای خرید زمین از شهرداری و یا هم‌کاری در کارهای عمرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: فروش زمین توسط شهرداری از طریق جراید اعلام می‌شود و هم‌کاری در کارهای عمرانی نیز از طریق مزایده انجام می‌شود؛ بنابراین شهروندانی که چنین تقاضاهایی دارند؛ باید از آن طریق اقدام کنند.
وی در خصوص درخواست برخی از شهروندان برای کاهش عوارض آسفالت کوچه‌ها، گفت: کاهش عوارض آسفالت باتوجه به افزایش قیمت آسفالت و کمبود منابع مالی شهرداری، امکان‌پذیر نیست و شهروندان باید در این خصوص با پرداخت خودیاری با شهرداری هم‌کاری کنند.
بازدید از مجموعه‌ی فرهنگی هنری پارک مطهری نیز موضوعي بود که زهرا لری رئیس کمیسون اجتماعی، ورزش و جوانان به آن پرداخت.
وی با اشاره به گزارش حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی معاون فرهنگي اجتماعي شهردار در طول این بازدید؛ اظهار داشت: خوش‌بختانه ورزش صبحگاهی در پارک‌های چهار منطقه‌ی شهری برقرار است؛ ضمن این‌که مقرر شد سالن‌های ورزشی سرپوشیده‌ی شهرداری در پارک مادر و پارک شهید مطهری، برای اجرای ورزش صبحگاهی در اختیار بانوان قرار بگیرد.
برگزاری جمعه بازار برای فروش صنایع دستی و تولیدات شهروندانی که در منازل چنین فعالیت‌هایی می‌کنند و هم‌چنین عرضه‌ی تولیدات خانه‌های فرهنگ از دیگر موارد طرح شده توسط لری بود که مورد تصویب شورای عمومی قرار گرفت.
هم‌چنين تبدیل شدن پارک «شهید» به مرکز فرهنگی هنری و فرهنگ‌سرا، از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.
صدیقه زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی و آی تی هم در این نشست به بیان برخی از اقدامات این کمیسيون از جمله بررسی فضای برخی از مساجد شهر برای انجام کارهای فرهنگی اشاره کرد.
زهرا ایرانمنش رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم به بازدید مشترک این کمیسیون و کمیسیون فرهنگی و آی‌تی از مجموعه‌ی فرهنگی هنری پارک مطهری و فرهنگ‌سراهای «کوثر» و «جان‌جهان» اشاره و برنامه‌های این مجموعه‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد.
وی افزود: برنامه‌های خوب این فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ، حاصل مدیریت خوب حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و مهندس سیف‌الهی شهردار کرمان است.
گفتنی است در اجرای مصوبات، رعایت ماده‌ی 80 اصلاحی مورخ 82.7.6 قانون شوراهای اسلامی الزامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *