بازدید کمیسیون های بانوان و فرهنگ شورا


بازدید کمیسیون های بانوان و فرهنگ شورا از پارک مطهری ، فرهنگسرای کوثر و فرهنگسرای جام جهان

در مورخ 11/08/92 اعضای کمیسیون بانوان و کمیسیون فرهنگ  به همراهی حاج آقا حسینی معاون محترم فرهنگی شهرداری و مهندس روح الامینی از پارک مطهری ، فرهنگسرای کوثر و فرهنگسرای جام جهان  بازدید کردند.

در این بازدید 4 ساعتِ ، اعضای محترم کمیسیون اجتماعی از مرکز فرهنگی مجموعه مطهری مانند مرکز قرآنی بانو طاهره صفارزاده ، کتابخانه ، سالن های ورزشی و نگارخانه شهید آتشی  دیدن نمودند در ادامه نیز از فرهنگسراهای کوثر و جام جهان دیدن کردند و با عملکرد و برنامه های این فرهنگسراها از نزدیک  آشنا شدند.

زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی و صدیقه زاهدی رییس کمیسیون فرهنگی و آی تی به هم‌راه اعضای این کمیسیون‌ها از مجموعه‌ی فرهنگی هنری پارک مطهری و فرهنگ‌سراهای کوثر و جان جهان بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های این مراکز قرار گرفتند.
رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی در حاشیه‌ی این بازدید در گفت و گو با خبرنگار کرنا گفت: در دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شهر کرمان، باید فعالیت‌های حوزه‌ی بانوان با شدت بیش‌تری ادامه پیدا کند.
زهرا ایرانمنش با اشاره به حضور شش تن از بانوان در جمع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا با جذب اعتبارات بیش‌تر فعالیت‌های حوزه‌ی بانوان را بیش‌تر کنیم.
وی در خصوص بازدید از مراکز مختلف فرهنگی هنری شهرداری و فرهنگ‌سراها، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با مدیریت و تدبیر حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، فعالیت‌های قابل توجهی در مراکز مختلف فرهنگی و هنری شهرداری در حال انجام است و خوش‌بختانه به اذعان مدیران این مراکز، بانوان استقبال خوبی از برنامه‌های این مراکز کرده‌اند.
ایرانمنش با اشاره به فعالیت‌های فرهنگ‌سرای کوثر گفت: در این فرهنگ‌سرا علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف از جمله نقاشی، گرافیک، خوش‌نویسی، خیاطی و آشپزی، آموزش‌های فرهنگ شهروندی نیز در قالب کانون‌های مختلف آموزش خانواده و جوانان دایر است.
وی افزود: استقبال بانوان از برنامه‌هاي فرهنگ‌سرای جان جهان نیز بسیار بیش‌تر از آقایان است و باتوجه به فضای کم این فرهنگ‌سرا، خوش‌بختانه برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی خوبی برای بانوان در نظر گرفته شده است.
ایرانمنش به نبود فضای کافی برای ورزش بانوان در این فرهنگ‌سرا اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم تا از فضای مدارس برای ورزش صبحگاهی بانوان در این منطقه از شهر استفاده کنیم.
وی افزود: در این منطقه از شهر علاوه بر استفاده از پارک‌ها و بوستان‌هایی که فضای محصورتری دارند؛ برای ورزش بانوان، مقرر شده تا با دعوت از رییس آموزش و پرورش ناحیه‌ی یک در رابطه با استفاده از فضای مدارس نیز تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شود.
ایرانمنش ادامه داد: هم‌چنین قرار شد باتوجه به قرار داشتن شهربازی کرمان در این منطقه از شهر، از فضای شهربازی نیز برای ورزش صبحگاهی بانوان استفاده شود.
وی به بازدید از مجموعه‌ی فرهنگی هنری پارک مطهری نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از این مجموعه در راستای برنامه‌‌ی فرهنگی مذهبی که قرار است در ایام محرم و صفر ویژه‌ی بانوان برگزار شود؛ انجام شد.
ایرانمنش افزود: طی این برنامه‌ی فرهنگی مذهبی، آثار فرهنگی و هنری بانوان در نگارخانه‌ی شهید آتشی پارک مطهری به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان این‌که مجموعه‌ی پارک مطهری فضای بسیار مناسبی است که به همت شهردار و سایر هم‌کارانش ایجاد شده است؛ اظهار داشت: نگارخانه‌ی شهید آتشی این مجموعه نیز برای برگزاری برنامه‌ی فرهنگی مذهبی ماه محرم و صفر، فضای بسیار مناسبی است و مقرر شد آثار بانوان در این نگارخانه به نمایش گذاشته شود.
ایرانمنش، ایجاد سالن ورزشی و کتاب‌خانه ویژه‌ی بانوان در مجموعه‌ی شهید مطهری را نشان‌دهنده‌ی عزم شهردار کرمان و سایر مسئولان مربوط در شهرداری برای ایجاد فضاهای مختص بانوان دانست.
وی اظهار امیدواری کرد: در دوره‌ی چهارم شورا و شهرداری برای ایجاد فضاهای بیش‌تر ویژه‌ی بانوان تلاش بیش‌تری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *