اعضا و کمیسیون‌های شورا با قوت و انسجام بیش‌تر کارها را پیش ببرند


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور اعضا در محل این شورا برگزار شد.

فتح‌الله مؤیدی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست گفت: خوش‌بختانه کمیسیون‌های شورا به خوبی فعال شده‌اند.
وي ضمن تأکید بر انسجام بیش‌تر اعضای شورا، گفت: اعضا و کمیسیون‌های شورا باید با قوت و انسجام بیش‌تر کارها را پیش ببرند.
وی با اشاره به مصوبات کمیسیون‌های شورا، اظهار داشت: مصوباتی که ضمانت اجرایی دارند؛ باید در شورای عمومی مطرح شوند تا همه‌ی اعضای شورا از مصوبات مختلف کمیسیون‌ها اطلاع داشته باشند و اگر نظری دارند؛ ارایه کنند.
مؤیدی به بازدیدهایی که توسط کمیسیون‌ها از بخش‌های مختلف انجام می‌شود؛ اشاره و تصريح کرد: از آن‌جا که موضوع پروژه‌های مختلف شهری و تسریع در اجرای آن‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در طول هر ماه بازديد از پروژه‌هاي شهري به اعضای شورا اختصاص يابد. 
وی به وضعیت میدان میوه و تره‌بار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون میدان میوه و تره‌بار واقع در جاده‌ی ماهان، همواره با مشکلات مختلف بهداشتی، حضور افغانی‌ها و دلالان مواجه بوده و از نظر کیفیت ارایه‌ی خدمات به شهروندان و نظافت، وضعیت مناسبی نداشته است.
وی با اشاره به مطرح شدن موضوع میدان میوه و تره‌بار در نشست شورای تأمین شهرستان کرمان، گفت: در نشست اخیر کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز این موضوع مطرح و مقرر شد؛ به دلیل پایان یافتن قرارداد شرکتی که در این مجموعه خدمات ارایه می‌کرده است؛ به مدت سه ماه به طور آزمایشی، اداره‌ی میدان میوه و تره‌بار در اختیار صنف مربوط قرار گیرد.
مؤیدی افزود: در طول مدت سه ماه، اگر صنف مربوط توانست همه‌ی آن‌چه را که مدنظر شورای تأمین شهرستان و شورای اسلامی شهر کرمان است؛ رعایت کند؛ قرارداد تمدید خواهد شد.
در اين جلسه هم‌چنين مقرر شد که با توجه به مصوبه‌ي سابق اين شورا و در جهت حمايت از فعاليت‌هاي هنري و فرهنگي، شهرداري کرمان از ارسال پرونده‌هايي که اماکن مربوط به آن، داراي کاربري مسکوني‌اند؛ اما کاربرد فرهنگي و هنري دارند؛ به کميسيون ماده‌ي 100 شهرداري اجتناب نمايند. 
لازم به ذکر است رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به شهادت سربازان دلیر مرزبان در سراوان، قتل ناجوانمردانه‌ي مرزبانان کشورمان را در نقطه‌ی صفر مرزی سراوان محکوم کردند.
هم‌چنین مقرر شد؛ شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان نيز در اين خصوص بيانيه صادر کنند. 
در این نشست، «ماه‌بانو معصوم‌زاده» و «مهنوش مومني» گزارشي از مذاکرات انجام يافته در نشست کميسيون بهداشت، پسماند و محيط زيست به سمع و آگاهي اعضاي حاضر رساندند و مصوبات کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌هاي مردمي، کميسيون فني، عمران، ترافيک و حمل و نقل، کميسيون برنامه و بودجه، کميسيون فرهنگ و آي‌تي، کميسيون خدمات شهري، کميسيون بهداشت، پسماند و محیط زیست، کميسيون حقوقي و کميسيون املاک و سرمايه‌گذاري شورا نیز در شورا قرائت شد و پس از بررسي لازم به تصويب نهايي رسيد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *