هم اندیشی اعضای شورا با دادستان عمومی و انقلاب کرمان


نشست فوق العاده عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مورخ 27/7/92 با حضور اعضای شورا و دادستان محترم عمومی و انقلاب کرمان به منظور هم اندیشی و تبادل نظر در محل شورا تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی شورا در ابتدای جلسه آقای فتح الله مؤیدی ، رئیس شورا ، به ایشان خیرمقدم گفت و آقای موحد ضمن تبریک عید قربان و دهة ولایت خلاصه ای از ساختار دستگاه قضایی و وظایف دادسرای عمومی و انقلاب را تشریح کرد.

وی تصریح کرد که کرمان از حیث تعداد پرونده های مطرح در دادسرا از رتبه 28 در کشور برخوردار است که جایگاه خوبی است و نشان می دهد که نرخ جرم در کرمان تا حد زیادی به افراد غیر بومی و مهاجران وابسته است و موقعیت جغرافیایی این شهر نیز مزید بر علت است.

دادستان کرمان با اشاره به ضرورت پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی برای بهداشت قضایی و حقوقی که از اولویت های نخست کشور است یک عزم و همت ملی را لازم دانست.

وی گفت : نظر به این که شورای شهر به عنوان یک مرجع سیاستگذاری و برنامه ریزی اقدامات مهمی را برای مدیریت شهری دنبال می کند ، می تواند با تدوین برنامه ها و همکاری مناسب در پیشگیری از جرم و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهم و ارزنده ای بر عهده بگیرد. وی وجود شورا را در حوزه های مختلف ، به ویژه در حوزة رفتارهای اجتماعی و در فرهنگ سازی شهروندان مهم ارزیابی کرد.

دادستان کرمان همچنین حاشیه نشینی را از مشکلات و معضلات شهر کرمان دانست و اظهار داشت آن چه استحکام و بنیان خانواده را تهدید می کند ، مواد مخدر و استفادة نادرست از ماهواره و دیگر امکانات ارتباطی است. وی خواستار همکاری شورا و دیگر نهادهای مرتبط ، به منظور فرهنگ سازی جهت رفع مشکل شد.

در پایان این نشست اعضای شورا نیز سئوال ها و نظریاتی ابراز داشتند و همگی خواهان تعامل و همکاری بیشتر در تحقق اهداف مشترک شدند و ادامة چنین جلساتی را برای شهر مفید ارزیابی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *