تجدید میثاق اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با شهدا

اعضای دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شهر کرمان، در اولین روزهای کاری خود، با حضور در گلزار شهدای این شهر، با شهدا تجدید میثاق کردند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم با اشاره به وجود هزار شهید با نام و بیست شهید گمنام در گلزار شهدای کرمان، گفت: هرکدام از این شهدای بزرگوار، یک ستاره در آسمان این روزگار هستند.
محمدرضا حسنی سعدی با تاکید بر این‌که ما وام‌دار و مدیون این شهدای بزرگوار هستیم؛ اظهار داشت: در کشور، 22 هزار و 944 شهید وجود دارد؛ ضمن این‌که به گفته‌ی برخی 5 هزار نفر و به روایت دیگر 7 هزار شهید بزرگوار هم مفقود هستند.
وی افزود: اگر این شهدای بزرگوار جان خود را تقدیم نمی‌کردند؛ امروز ما در این آرامش، امنیت، آسایش و عزت به سر نمی‌بردیم.
حسنی سعدی با بیان این‌که هر کدام از این شهدا، قهرمانان و پهلوانانی بودند که با نثار جان خود، آسایش و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند؛ خطاب به اعضای شورای چهارم گفت: امیدواریم اکنون که کار خود را با میثاق با شهدای بزرگوار آغاز کرده‌اید؛ پس از این دوره‌ی چهارساله، زیباترین کارنامه را در زندگی خود به جا بگذارید.
وی هم‌چنین از زحمات شورای سوم و «ابوالقاسم سیف‌الهی» شهردار سابق کرمان نیز تقدیر کرد. 
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان هم در این مراسم اظهار داشت: اعضای شورا امروز در اولین روزهای کاری خود به گلزار شهدا آمده‌اند تا با تجدید پیمان با شهدای بزرگوار، تجدید قوا کنند تا راه خود را با آرامش و اطمینان ادامه دهند.
حجت‌الاسلام ربانی افزود: حضور ما در گلزار شهدا به این دلیل است تا از راهی که شهدا رفته‌اند؛ فاصله نگیریم؛ بنابراین باید از شهدای بزرگوار قوت و نیرو بگیریم تا در مسیر درست به سمت مقصد و هدف نهایی حرکت کنیم.
وی با بیان این‌که تک تک این شهدای بزرگوار، نظاره‌گر ما هستند؛ اظهار داشت: شهدا، خورشیدی روشنی‌بخش و گرما‌بخش برای ما و ملت ما هستند و باید تلاش کنیم تا ادامه دهنده‌ی راه این شهدای بزرگوار باشیم.
لازم به ذکر است در پایان مراسم، اعضای شورای شهر کرمان، به نثار گل و غبارروبی قبور شهدا پرداختند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *