موافقت شورای اسلامی شهر با اجرای طرح تله کابین جنگل قائم

در نشست این هفته شورای اسلامی شهر کرمان، اجرای پروژه‌ی مجتمع توریستی، ورزشی و فرهنگی تله کابین جنگل قائم کرمان با حضور مشاوران طرح بررسی و با اجرای این طرح در کرمان موافقت شد.
در این نشست ابعاد و مسیرهای مختلف اجرای تله کابین بررسی  و مقرر شد تا با انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار، طرح تله کابین در کرمان اجرا شود.

علی مهاجری رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، در این رابطه با اشاره به سه پروژه‌ی پیشنهادی موسسه‌ی مالی و اعتباری عسکریه برای سرمایه‌گذاری در شهر کرمان، به اجرای پروژه‌ی مجتمع توریستی، ورزشی و فرهنگی تله کابین پارک جنگل کرمان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، یکی از آرزوهای مردم کرمان محقق می‌شود.
ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان هم در این نشست با اشاره به سه پروژه‌ای که قرار است موسسه‌ی مالی و اعتباری عسکریه انجام دهد، گفت: در جهت اجرای سه پروژه، بین شهرداری کرمان و موسسه‌ی مالی و اعتباری عسکریه، مبادله‌ی تفاهم‌‌نامه صورت گرفته که یکی از این پروژه‌ها مجتمع توریستی، ورزشی و فرهنگی تله کابین پارک جنگل کرمان است.
وی افزود: با توجه به این که در استان‌های جنوب شرق کشور تله کابین وجود ندارد، ایجاد اولین تله کابین منطقه‌ی جنوب شرق در کرمان کار ارزشمندی است؛ ضمن این‌که اجرای تله کابین در پردیسان قائم این محدوده از شهر را از نظر گردش‌گری بیش از پیش احیا می‌کند.
در این نشست همچنین اکبرزاده مشاور طرح تله کابین پارک جنگل کرمان با بیان برخی از مطالعات اولیه‌‌ی این طرح، گفت: یکی از ایستگاه‌های این تله کابین بالای کوه صاحب‌الزمان کرمان در نظر گرفته شده است که باتوجه به وجود محوطه‌ی وسیع چهار هکتاری در بالای کوه، این منطقه با احداث تله کابین تبدیل به منطقه‌ی گردش‌گری با امکانات و جاذبه‌های لازم می‌شود.
وی افزود: در بالای کوه صاحب‌الزمان می‌توان امکانات تفریحی و اقامتی از جمله هتل، رستوران، محل اطراق موقت خانواده‌ها، کتاب‌خانه، رصدخانه، شهربازی، ساختمان‌های چوبی برای اقامت افراد و استخر احداث کرد، به ویژه این که اختلاف دمای شش تا هشت درجه و وزش باد با سرعت هفت تا 15 کیلومتر در این منطقه، به خصوص در تابستان‌ها محدوده جنگل قائم را از شرایط ویژه‌ای برخوردار می‌سازد که برای شهروندان بسیار مناسب و دلپذیر خواهد بود.
در نشست شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، هم‌چنین ضمن بررسی و اتخاذ تصمیم چند نامه‌ی رسیده، تصویب نهایی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها نیز صورت گرفت.
محمد سام رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان، در این نشست با اشاره به 39 نامه‌ی رسیده به این کمیسیون، گفت: یکی از نامه‌های ارسالی از شهرداری در خصوص اجرای سامانه‌ی هوشمند پارکومتر با مشارکت بخش خصوصی است که با اجرای آن، سامانه‌ی هوشمند پارکومتر، جایگزین پارکبان می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که اجرای پارکومتر مستلزم آموزش شهروندان است، گفت: اجرای این طرح نیازمند 650 میلیون تومان هزینه است که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.
فتح‌الله مویدی رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری، مظفر داوری نایب رییس کمیسیون فنی، زهرا لری رییس کمیسیون فرهنگ و رفاه اجتماعی و زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، جوانان و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر نیز به بیان برخی از مصوبات کمیسیون‌های مربوطه پرداختند.
لازم به ذکر است؛ شورای اسلامی شهر اجرای سامانه‌ی هوشمند پارکومتر را در این نشست تصویب کرد.
گفتنی است: از دیگر مصوبات مهم شورای اسلامی شهر، بررسی همه جانبه‌ی پیشنهاد شهرداری در خصوص انعقاد قرارداد با موسسه‌ی مالی و اعتباری عسکریه، به منظور راه‌اندازی تله کابین، با استفاده از فضای طبیعی جنگل قائم و کوه‌های صاحب‌الزمان بود که اعضا، پس از استماع توضیحات شهردار کرمان و مشاور طرح مهندس «اکبرزاده» و با توجه به توجیه اقتصادی و اثر مثبتی که اجرای این طرح بر آبادانی و آینده‌ی گردش‌گری در شهر خواهد داشت، با اجرای آن موافقت کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *