تاکید شورا و شهرداری بر تامین پارکینگ از سوی مالکان ساختمان ها

شهردار کرمان، گفت: تأکید شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری، تامین پارکینگ در ساختمان‌ها است.
ابوالقاسم سیف‌الهی در نشست عمومی شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به تصویب پیشنهاد حذف کسر پارکینگ در ساختمان‌ها، گفت: دیدگاه اصلی شورای اسلامی شهر کرمان در جلسات متعدد مطرح شد و شهرداری بر همان مبنا، پیشنهادهای کارشناسی خود را در نامه‌ای به شورا ارایه داد.

 

وی ادامه داد: به طور کلی شهرداری و شورا با کوتاهی در تامین شدن پارکینگ در ساختمان‌ها مخالف است، مگر در شرایط استثنایی که مالکان به هیچ وجه نتوانند پارکینگ را در ساختمان تامین کنند که در این صورت مالک باید قیمت کسر پارکینگ را براساس قیمت کارشناسی منطقه به ازای هر 25 مترمربع از ملک پرداخت نماید.
وی افزود: مبلغ پرداختی به حساب جداگانه‌ای در شهرداری که صرفاً به احداث پارکینگ در شهر اختصاص دارد، واریز می‌شود.
سیف‌الهی در عین حال خاطرنشان کرد: ارائه‌ی این پیشنهاد و تصویب آن در شورا، مالکان را ملزم به تامین پارکینگ می‌کند، اما تبصره‌ای برای مواردی که امکان ایجاد پارکینگ به هیچ وجه، ممکن نیست وجود دارد تا ساخت و ساز در شهر لطمه نخورد.
وی هم‌چنین گفت: کمیسیون ماده‌ی 100، به ساخت و سازهای خلاف رسیدگی می‌کند و اگر پارکینگ تامین نشده باشد، شرایط خاص خودش را دارد که براساس مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر اقدام می‌شود.
سیف‌الهی افزود: در مواردی هم که ساختمان قدیمی است و پارکینگ تامین نشده نیز براساس مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر عمل می‌شود.
شهردار کرمان به اهمیت و توجه شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری به احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر اشاره و افزود: در این دوره از شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری، بیش از 5500 واحد پارکینگ در مکان‌های مختلف شهر به صورت مشارکتی، سرمایه‌گذاری شهرداری و یا خرید ملک اجرا شده و یا در دست احداث است.
سیف‌الهی به احداث 650 واحد پارکینگ مسقف در مجموعه‌ی «ستاره کرمان» و پیش‌بینی 4000 واحد پارکینگ در گود خشت‌مال‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموعه‌ی اباصالح المهدی واقع در چهارراه سمیه نیز علاوه بر تامین پارکینگ در این مجموعه، 300 واحد پارکینگ عمومی نیز تامین شده و یا در ساختمانی که در خیابان شهید بهشتی در دست احداث است، علاوه بر پارکینگ‌های مورد نیاز مجموعه، به همان میزان پارکینگ عمومی پیش‌بینی شده است.
وی به پیش‌بینی احداث پارکینگ در کوچه‌ی 12 خیابان شریعتی، در خیابان فلسطین پشت مسجدالرسول و مجموعه‌ی وکیل اشاره کرد و گفت: پارکینگ‌های متعدد در شهر در حال اجرا است که 20 درصد اعتبار احداث این پارکینگ‌ها از محل اخذ هزینه‌ی کسر پارکینگ و 80 درصد آن از محل سرمایه‌گذاری‌های شهرداری و مشارکت بخش خصوصی تامین می‌شود.
سیف‌الهی در پایان بار دیگر یادآور شد: چون بخشی از مالکان متقاضی حذف پارکینگ بودند و قیمت منطقی برای این منظور وجود نداشت، به همین جهت مالک تشویق می‌شد که پارکینگ تامین نکند، بنابراین پیشنهادی به شورای اسلامی شهر ارائه و پس از جمع‌بندی این پیشنهاد، مصوب شد که قیمت پارکینگ در زمین‌هایی که امکان احداث پارکینگ نیست، براساس قیمت کارشناسی به حدی باشد که مالک به راحتی از احداث پارکینگ چشم‌پوشی نکند.
وی افزود: طبق پیشنهاد شهرداری و مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر تمهید لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *