آینده‌ی خوبی پیش روی کمیته‌ امداد امام خمینی است

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور اعضای این شورا برگزار شد.
در این نشست که سرپرست کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و برخی از مدیران این نهاد حضور داشتند، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به آمار خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌ی امداد، گفت: آمارها نشان می‌دهد که پیشرفت کمیته‌ی امداد در اشتغال‌زایی و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش خوب بوده است.

 

علی مهاجری افزود: دو سال پیش آمار افراد تحت پوشش کمیته‌ی امداد 600 هزار نفر بود که این آمار اکنون به 270 هزار نفر کاهش یافته است که این امر نشان می‌دهد سیاست‌های کمیته‌ی امداد در پشتیبانی و هدایت خانوارهای تحت پوشش به سمت اشتغال و خرید محصولات آن‌ها خوب است و دورنما و آینده‌ی خوبی پیش روی کمیته‌ی امداد است و امید است که در آینده فقط افراد سالمند تحت پوشش کمیته‌ی امداد قرار گیرند.
وی هم‌چنین از سرپرست کمیته‌ی امداد استان خواست: تا درخواست‌های این نهاد از شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری را به صورت مکتوب به شورا ارائه کند تا پس از تصمیم‌گیری در کمیسیون‌های مربوطه با حضور شهردار، حداکثر امکان برای اجرای خواسته‌ها فراهم شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، نیز فعالیت‌های کمیته‌ی امداد در استان را ارزشمند خواند و گفت: تلاش‌های کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در استان در جهت حمایت از خانواده‌های تحت پوشش برای همه امری مبرهن و آشکار است.
کامران صنعتی به مشکلات بیماران تحت پوشش کمیته‌ی امداد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بیمه‌ی روستایی کمیته‌ی امداد بسیار کارساز و مشکل‌گشا بود.
رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای اسلامی شهر کرمان، نیز حمایت کمیته‌ی امداد از دانشجویان و محصلان را با ارزش خواند و گفت: که این امر باید با جدیت دنبال شود.
عیسی سلاجقه هم چنین اجرای طرح کپرزدایی در جنوب استان را نیز کار با ارزشی دانست و تاکید کرد: این طرح باید به طور جدی پی‌گیری شود و ادامه پیدا کند.
وی به این نکته نیز تاکید کرد که فعالیت‌های کمیته امداد بایستی هماهنگ با اهداف دیگر ارگان‌ها از جمله اصناف و شهرداری باشد تا بدین ترتیب از نتیجه بهتر بهره ببرد.
رئیس کمیسیون بودجه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، هم در این نشست تصریح کرد: که سیاست کپرزدایی از منطقه جنوب و احداث ساختمان به جای آن، سیاستی کارشناسانه نیست و چنین اقدامی با وضعیت فرهنگی و اقلیمی آن منطقه تناسب ندارد.
محمد سام هم چنین به پرداخت یارانه‌ی نقدی به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت که یکی از سیاست‌های مالی در زمان ایجاد بحران، توزیع پول نقد است، چرا که با این کار هم به تولید کمک می‌شود و هم از نظر روانی به جامعه کمک می‌کند.
وی هم چنین در خصوص فعالیت‌های کمیته‌ی امداد نیز خاطر نشان کرد: باید برای کمیته‌ی امداد یک طرح جامع تدوین شود تا با اجرای آن، این نهاد به نقطه‌ای برسد تا دیگر هیچ خانواری تحت پوشش نداشته باشد و با تقویت بیمه‌ها و فرهنگ‌سازی در این رابطه، بیمه‌ها از آن‌ها حمایت کنند.
حسین شریعت نایب رئیس کمیسیون بانوان، جوانان و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر نیز در این نشست با بیان این‌که زحمات کمیته‌ی امداد بر کسی پوشیده نیست، گفت: کمیته‌ی امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در خصوص کمک به محصلان و دانشجویان خدمات شایانی انجام می‌دهد.
حسین شریعت هم‌چنین در رابطه با هم‌کاری شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری با کمیته‌ی امداد اظهار داشت: بهتر است سرپرست کمیته‌ی امداد نشستی با شهردار کرمان داشته باشد تا در خصوص نحوه‌ی هم‌کاری و امکاناتی که شهرداری می‌تواند در اختیار این نهاد قرار دهد، تبادل کند.
زهرا لری رئیس کمیسیون فرهنگ و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از سرپرست کمیته‌ی امداد استان کرمان در خصوص نوع مساعدت و کمک‌های کمیته امداد به دانشجویان سوال کرد و هم‌چنین با اشاره به مباحث آخرین نشست این کمیسیون از تلاش‌های شهرداری در برگزاری پنجمین جشنواره‌ی گل و گیاه تقدیر کرد.
رئیس کمیسیون بانوان، جوانان و مشارکت‌های مردمی نیز در این نشست پس از تقدیر از شهرداری کرمان به علت برگزاری پنجمین جشنواره‌ی گل و گیاه، به استقبال بی‌نظیر شهروندان از این جشنواره اشاره کرد و ابراز آرزومندی کرد که شهرداری در برگزاری چنین جشنواره‌هایی بکوشد.
زهرا ایرانمنش به هم‌کاری مناسب دستگاه‌های مختلف با شهرداری برای برگزاری پنجمین جشنواره‌ی گل و گیاه اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در زمان برگزاری جشنواره حضور و فعالیت بسیار خوبی داشت و نظم خوبی در طول برگزاری جشنواره برقرار بود که بدین سبب باید از نیروی انتظامی تقدیر کرد.
لازم به ذکر است: در این نشست هم چنین چند نامه‌ی رسیده به شورا بررسی و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شد.
گفتنی است که آخرین مصوبات کمیسیون‌ها نیز در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان قرائت شد و پس از شور لازم به تصویب نهایی رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *