برای حفظ و بقای موسسات خیریه باید اقدام جدی صورت گیرد

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور اعضای شـــورا برگزار شد. ، در این نشست که مسئولان موسسه‌خیریه‌ی آشیانه‌ی علیه‌السلام) حضور داشتند، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، کار این گونه موسسات را پر زحمت عنوان کرد و گفت: فعالیت این گونه موسسات آثار اخروی زیادی دارد.

علی مهاجری با تاکید بر این که باید برای دوام و بقای این گونه موسسات اقدام جدی صورت گیرد، تصریح کرد: هر کدام از این مجموعه‌ها که عقبه‌ی وقفی و یا پشتیبانی مالی وسیع داشته باشند، باقی و پایدار می‌مانند و در غیراین صورت با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی، ماندگاری این گونه موسسات با ابهام روبه‌رو خواهد بود.
وی ادامه داد: بنابراین مدیریت کلان شهری به صورت جدی باید در جهت رسیدن به مقصود چاره‌اندیشی کند.
وی ابراز امیدواری کرد: پرورشگاه‌های دولتی و نهادهایی که از نظر اخلاقی وظیفه‌ی توجه به درماندگان را بر عهده دارند، در جهت مساعدت به چنین موسساتی، گام بردارند.
شهردار کرمان، نیز در این نشست در خصوص موسسه‌ی خیریه‌ی آشیانه‌ی علی (علیه‌السلام) گفت: خانم دهقان مدیر مجموعه‌ی آشیانه‌ی علی (علیه‌السلام) که دارای شخصیت جدی و پیگیر هستند، تاکنون توانسته‌اند شرایط مناسبی برای بچه‌هایی که تحت پوشش این موسسه هستند، فراهم آورد.
ابوالقاسم سیف‌الهی از مدیریت آشیانه‌ی علی (علیه‌السلام)، به علت برخورد مسئولانه و انسانی با بچه‌های تحت پوشش، تقدیر و تشکر کرد و از زحمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی آنان تقدیر کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگ و رفاه اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، نیز با بیان این که این گونه موسسات مشکلات عدیده‌ای دارند، بر حل شدن مشکلات این گونه موسسات (شبه خانواده‌ها) تاکید کرد.
زهرا لری هم‌چنین در بخش دیگری از این نشست از موافقت با نام‌گذاری تعدادی از معابر فاقد نام خبر داد و گفت: موافقت شد که معابر فاقد نام شهرک مطهری به اسامی خیبر، بدر و ذوالفقار مزین گردند.
وی افزود: برای تعدادی از معابر شهرک هوانیروز نیز طبق پیشنهاد شهرداری، نام‌های پرواز، آسمان، عرش و خلبان انتخاب شد.
لری ادامه داد: طبق پیشنهاد شهرداری در خیابان گلدشت نیز نام خیابان روبه‌روی کوچه‌ی 31 گلبرگ تعیین گردید.
وی هم‌چنین گفت: در شهرک پردیس نیز پارک این شهرک به نام پارک شهدای پردیس نام‌گذاری شد.
لری افزود: پایگاه سوم هوانیروز نیز برای معبرهای بدون نام خود نام شهیدان نمازیان، وجدانی، صفاری‌مقدم، حق‌شناس، خاکپور و برشور پیشنهاد داده بود که مورد موافقت قرار گرفت.
رئیس کمیسیون بودجه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، هم در این نشست با اشاره به بررسی 21 مورد مصوبه در این کمیسیون، گفت: با پیشنهاد تفویض اختیار مزایده به شهردار کرمان تا سقف 100 میلیون تومان موافقت شد.
محمد سام هم‌چنین بر ضرورت مساعدت به موسسه‌ی خیریه‌ی آشیانه‌ی علی (علیه‌السلام) تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم شهرداری در خصوص تکمیل ساختمان این موسسه که پیش از این نیز زمین و پروانه‌ی آن را به صورت رایگان صادر کرده است، کمک کند.
رئیس کمیسیون بانوان، جوانان و مشارکت‌های مردمی، هم در این نشست به بازدید از مرکز آشیانه‌ی علی (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: مدیران این موسسه‌ی خیریه حتی در مورد فضا و رنگ‌آمیزی اتاق‌ها، متناسب با سن بچه‌ها توجه کرده بودند.
زهرا ایرانمنش افزود:‌ بچه‌ها در این موسسه هیچ‌گونه کمبودی احساس نمی‌کنند که این توجه مادرانه به بچه‌های بی‌سرپرست، جای تقدیر دارد.
نایب رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای اسلامی شهر کرمان، نیز در این نشست به اختلاف سلیقه‌ی شورا و کمیسیون ماده‌ی 100 اشاره کرد و گفت: این اختلاف در خصوص افرادی است که برای صدور پروانه ساختمان یا اصلاح آن از حیث پرداخت کلیه‌ی عوارض مربوطه اقدام کرده‌اند ولی به دلایلی موفق به اخذ برگ پروانه یا اصلاحیه‌ی آن نشده‌اند.
داوری افزود: به هر حال بین کسی که عوارض پرداخت کرده تا کسی که بی‌توجه بوده است، تفاوت وجود دارد و یکسان دیدن این دو ظلم است، بنابراین اشخاصی که کامل پرداخت کرده باشند تبرئه و افرادی که بخشی از عوارض را پرداخت کرده‌اند تخفیفاتی لحاظ می‌شود.
لازم به ذکر است در این نشست موضوع مبلغی که بیمه‌ی تامین اجتماعی به عنوان بیمه‌ی پروانه‌ی ساختمان از شهروندان اخذ می‌کند، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
هم‌چنین در این نشست پیشنهاد شد تا از نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان دعوت به عمل آید.
در این نشست خانم دهقان مدیر موسسه‌ی خیریه‌ی آشیانه‌ی علی (علیه‌السلام) گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این موسسه ارائه کرد.
هم‌چنین در این نشست مقرر شد تا شهرداری کرمان در جهت تکمیل ساختمان مربوط به این موسسه در حد امکان کمک کند.

به گزارش کرنا، علی مهاجری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کرنا، افزود: اگر چه در نشست شورای اسلامی شهر مصوب شد تا به این موسسه کمک شود، اما مشکل این گونه موسسات خیریه با کمک‌های موقتی و مقطعی حل نمی‌شود.
مهاجری ادامه داد: مشکل این گونه موسسات با مساعدت‌های مقطعی تا حدودی برطرف می‌شود، اما چون مشکلات آن‌ها ادامه دارد، تداوم نیازهایشان باعت می‌شود تا دیگر نتوانند خود را اداره کنند.
وی افزود: این گونه موسسات باید به دنبال منابع مطمئن و یا افراد متمکن و خیری باشند که متعهد به پشتیبانی از این خیریه‌ها شوند.
مهاجری هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا پروژه‌های در دست اقدام شهری از جمله تقاطع‌های غیرهم‌سطح تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر کرمان اتمام خواهد یافت، تاکید کرد: باید همه‌ی انرژی شورای اسلامی شهر و شهرداری بر روی پروژه‌های در دست اجرا متمرکز شود تا این پروژه‌ها از جمله تقاطع‌های غیرهم‌سطح، در این دوره از شورا به پایان برسد، که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *