حضور اعضاي هيئت مديره‌ي خانه‌ي مطبوعات استان کرمان در جمع اعضای شورای شهر

نشست عمومي این هفته شوراي اسلامي شهر کرمان با حضور رييس و اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار کرمان، رييس و اعضاي هيئت مديره‌ي خانه‌ي مطبوعات استان کرمان، منتخبي از خبرنگاران، خبرگزاري‌ها، سايت‌هاي خبري،  مديران مسئول نشريات محلي و نشريات کثيرالانتشار استان کرمان در ساختمان شوراي شهر برگزار شد.

رييس شوراي اسلامي شهر کرمان در اين نشست با تشکر از حضور رييس و اعضاي هيئت مديره‌ي خا‌نه‌‌ي مطبوعات استان کرمان در نشست عمومي شورا، بر اهميت کار خبرنگاران تاکيد کرد و گفت: بايد تدبيري انديشيده شود که کيفيت محتواي نشريات افزايش پيدا کند، به طوري که به مسايل مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در نشريات بيش‌تر پرداخته شود.
علي مهاجري به انتقاد کردن اصحاب رسانه از مسئولان و اقدامات آن‌ها اشاره کرد و گفت: انتقاد زماني خوب است که سازنده و قابل اجرا باشد.
وي اظهار داشت: اعضاي شوراي شهر و شهرداري به خبرنگاران توجه ويژه‌اي دارند و براي آن‌ها اهميت خاصي قايل هستند به طوري‌که در راستاي تقدير از زحمات اين قشر، در شهر کرمان اقداماتي از جمله راه‌اندازي پارک خبرنگار در خيابان بهمنيار، نام‌گذاري يکي از خيابان‌ها بزرگ شهر به نام خبرنگار و هم‌چنين ساخت و نصب المان خبرنگار در انتهاي خيابان شفا انجام شده است.
در ادامه‌ي اين نشست شهردار کرمان نيز با تشکر از فعاليت خانه‌ي مطبوعات استان، اظهار داشت: طي دو سال اخير نياز به خانه‌ي مطبوعات به خوبي احساس مي‌شد که خوش‌بختانه با فعال شدن خانه‌ي مطبوعات، هيئت مديره‌ي جديد آن با انرژي مضاعفي در اين مسير گام نهادند.
مهندس ابوالقاسم سيف‌الهي با بيان اين‌که پذيرفتن انتقادهاي سازنده در رفع مشکلات و حرکت به سمت رشد و پيشرفت تاثير دارد، افزود: شهرداري با روي باز انتقادات و پيشنهادات سازنده‌ي اصحاب رسانه را مي‌پذيرد.
وي هم‌چنين اظهار داشت: شهرداري آمادگي هم‌کاري با هيئت مديره‌ي جديد خانه‌ي مطبوعات استان کرمان را دارد.
رييس خانه‌ي مطبوعات استان کرمان نيز طي سخناني با بيان اين‌که برگزاري اين‌گونه نشست‌ها در تحقق اهداف خانه‌ي مطبوعات استان کرمان مفيد و موثر است، افزود: فعاليت دوره‌ي جديد خانه‌ي مطبوعات استان کرمان از 28 بهمن ماه سال گذشته با برگزاري انتخابات و راي‌گيري آغاز شد که مدت اين فعاليت سه سال است.
ابراهيم يزدي از عضويت بيش از 450 نفر از اصحاب رسانه در خانه‌ي مطبوعات استان کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها خبرنگاران به عضويت خانه‌ي مطبوعات درآمده‌اند که اگر طراحان، توزيع‌کنندگان نشريات و ساير دست‌اندرکاران مطبوعات نيز در اين خانه عضو شوند، اين آمار به هزار نفر افزايش مي‌يابد.
وي اضافه کرد: در مدت کوتاهي که از راه‌اندازي خانه‌ي مطبوعات استان کرمان مي‌گذرد، تسهيلات و خدمات خوبي به اعضاي اين خانه ارايه شده است که در دوره‌هاي قبل شاهد ارايه‌ي چنين خدماتي نبوديم.
يزدي برگزاري تورهاي زيارتي و سياحتي، ارايه‌ي وام‌هاي خريد خودرو، خريد کالا و وام قرض‌الحسنه به خبرنگاران متقاضي را از جمله خدمات ارايه شده به خبرنگاران عنوان کرد و گفت: بيش از 80 درصد از اعضاي خانه‌ي مطبوعات از خدمات اين خانه استفاده مي‌کنند.
وي به تلاش و زحمات اصحاب رسانه در راستاي توليد و انتشار اخبار و هم‌چنين مشکلات آن‌ها اشاره کرد و خواستار تجليل از زحمات خبرنگاران استان در روز خبرنگار (17 مردادماه) شد.
رييس خانه‌ي مطبوعات استان کرمان با اشاره به برگزاري مراسم تجليل از خبرنگاران توسط شوراي شهر و شهرداري کرمان در سال‌هاي گذشته، خواستار حمايت هر چه بيش‌تر شوراي شهر و شهرداري در برگزاري هر چه باشکوه‌تر اين مراسم در 17 مردادماه سال جاري شد.
وي هم‌چنين ضمن اشاره به خدمات ارزشمند و شايسته‌ي شوراي شهر در طول دوران فعاليت آن گفت: انتظار داريم شوراي شهر اقدامات ماندگار و زيربنايي را براي اصحاب رسانه انجام دهد.
يزدي از رييس و اعضاي شوراي شهر و شهردار کرمان خواست امکان ساخت فضايي براي خانه‌ي مطبوعات استان کرمان در مجتمع فرهنگي هنري ارشاد واقع در ابتداي بولوار فردوسي را فراهم کنند و يا زميني را در نقطه‌ي ديگري از شهر براي ساخت خانه‌ي مطبوعات اختصاص دهند.
در ادامه‌ي اين نشست رييس شوراي شهر در پاسخ به خواسته‌هاي رييس خانه‌ي مطبوعات استان کرمان، اظهار داشت: خانه‌ي مطبوعات بايد تقاضاي خود را به صورت مکتوب به شورا ارسال کند تا پس از مطرح‌شدن آن در کميسيون‌هاي تخصصي و بررسي‌هاي لازم و هم‌چنين مشورت کردن با شهرداري و ارزيابي امکانات اين ارگان، اقدام مناسب و مفيدي در اين خصوص انجام گيرد.
رييس کميسيون بودجه و امور حقوقي شوراي شهر نيز ضمن تاکيد بر نقش پررنگ مطبوعات در جامعه و تاثير آن در تحولات اجتماعي، استقلال مطبوعات را کليد موفقيت آن‌ها دانست و گفت: مطبوعات براي آن‌که مسئوليت خود را به بهترين وجه انجام دهند، بايد خود را از قيد وابستگي به نهادها و ادارات رهايي بخشند. محمد سام اضافه کرد: علاوه بر احداث ساختمان براي خانه‌ي مطبوعات، ساختن مطبوعات سالم و انديشه‌گرا اهميت ويژه‌اي دارد.
فتح‌الله مويدي رييس کميسيون خدمات شهري و بهداشت شوراي اسلامي شهر نيز در اين نشست از خبرنگاران حاضر در جلسه خواست تا با هم‌کاري يک‌ديگر روحيه نقدپذيري در مطبوعات را افزايش دهند و به مشکلات روزمره مردم بيش‌تر توجه کنند.
عيسي سلاجقه رييس کميسيون فني و مهندسي شورا اسلامي شهر نيز استقلال مطبوعات را از راه‌حل‌هاي مهم موفقيت آنان دانست و اظهار داشت: اصحاب مطبوعات بايد سعي کنند گرايش مردم به خواندن روزنامه و مجله افزايش يابد.
مظفر داوري نايب رييس کميسيون فني و مهندسي شوراي اسلامي شهر نيز عدم گرايش مردم به مطالعه و خواندن روزنامه را از مشکلات مطبوعات دانست و گفت: اين مشکل از فقر فرهنگي جامعه سرچشمه مي‌گيرد.
در ادامه‌ي اين نشست زهرا لري رييس کميسيون فرهنگ و رفاه اجتماعي نيز بر نقش تاثيرگذار مطبوعات در جامعه تاکيد کرد و گفت: مطبوعات کرمان در خصوص انتقال مجسمه‌هاي استاد صنعتي از تهران به اين شهر با وجود پي‌گيري و مکاتبه‌هاي متعدد شوراي شهر، کم‌کاري کردند، در حالي‌که اين موضوع ارزش فرهنگي بسيار زيادي براي شهر و مردم کرمان دارد.
زهرا ايرانمنش رييس کميسيون بانوان، جوانان و مشارکت‌هاي مردمي شوراي اسلامي شهر نيز با اشاره به درج آيات قرآن در نشريات گفت: بايد به منظور حفظ حرمت آيات قرآن در اين خصوص تدابيري انديشيده شود.
در پايان اين نشست شهردار کرمان نيز خود را عضوي از خانه‌ي مطبوعات استان کرمان معرفي کرد و گفت: مشکل تامين مکان خانه‌ي مطبوعات، مشکلي قابل حل است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *