حضور حجت‌الاسلام توکلي رييس کل دادگستري استان کرمان در جمع اعضای شورای شهر کرمان


در نشست عمومي این هفته شوراي اسلامي  شهر کرمان که با حضور حجت‌الاسلام توکلي  رييس کل دادگستري استان کرمان، رييس و اعضاي شوراي اسلامي شهر و ‌شهردار کرمان در ساختمان شورا برگزار شد رييس شوراي اسلامي شهر کرمان ضمن اشاره به اين‌که شوراي اسلامي شهر کرمان جزو شوراهايي است که از 9 عضو تشکيل شده است، به توضيح در خصوص فعاليت پنج کميسيون تخصصي اين دوره از شورا پرداخت.

علي مهاجري با بيان اين‌که کليه‌ي نامه‌هايي که از سوي شهروندان و ارگان‌ها به اين شورا فرستاده مي‌شود متناسب با موضوع به کميسيون موردنظر ارجاع داده مي‌شود، افزود: هر يک از اعضاي شوراي اسلامي شهر در دو يا سه کميسيون شورا عضويت دارند که نامه‌هاي ارجاع‌داده شده را در اين کميسيون‌ها به صورت کارشناسي مورد بررسي قرار مي‌دهند و در صورت موافقت بيش‌تر اعضا، موضوع‌ها براي تصويب به جلسه‌ي عمومي شوراي اسلامي شهر کرمان که سه‌شنبه‌ي هر هفته برگزار مي‌شود ارجاع داده مي‌شوند.
وي اضافه کرد: مصوبه‌ي شورا پس از دو هفته از تاريخ ابلاغ به فرمانداري و دستگاه مربوطه قابل اجرا خواهد بود.
مهاجري به تخصص و سابقه‌ي  خوب اعضاي اين دوره از شوراي اسلامي شهر کرمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در اين دوره هيچ مصوبه‌اي از فرمانداري برگشت داده نشده است، زيرا کليه‌ي مصوبه‌ها موردبحث و بررسي دقيق قرار گرفته و همه‌ي مسايل قانوني، بخش‌نامه‌ها و سياست‌هاي دولت در آن‌ها موردتوجه است.
وي ضمن اشاره به تعامل و هم‌کاري خوب شوراي اسلامي شهر و شهرداري کرمان گفت: تلاش‌هاي شورا و شهرداري کرمان خارج از بحث‌هاي سياسي و با هدف رضايت‌مندي مردم است.
رييس شوراي اسلامي شهر کرمان نتيجه‌ي تعامل خوب اعضاي شوراي شهر با يک‌ديگر و با شهرداري کرمان را، تسريع در اجراي پروژه‌هاي مختلف شهر کرمان و رضايت‌مندي مردم از اجراي اين پروژه‌ها عنوان کرد.
وي نگاه مجموعه‌ي قضايي به فعاليت‌ها و مجموعه اقدام‌هاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري را امري با ارزش و قابل‌تقدير دانست.
شهردار کرمان نيز در اين نشست به تعامل و هم‌کاري خوب مجموعه‌ي قضايي استان با شهرداري در اجراي برخي از پروژه‌ها اشاره کرد.
ابوالقاسم سيف‌الهي ضمن اشاره به تشکيل شوراي حل اختلاف ويژه‌ي شهرداري گفت: مجموعه‌ي قضايي ديد عمومي و مثبتي نسبت به شوراي اسلامي شهر و شهرداري کرمان دارد که نتيجه آن خدمت به شهر و شهروندان است.
وي با اشاره به وسعت مجموعه‌ي شهرداري، تنوع کارها و وظايف و هم‌چنين تعداد نيروهاي اين ارگان، گفت: بي‌شک در اين مجموعه‌ي وسيع هم ممکن است تخلفي صورت ‌گيرد و پرونده‌هايي تشکيل ‌شود، که تلاش مي‌کنيم آن‌ها را در شهرداري، شوراي شهر و در نهايت در شوراي حل اختلاف حل و فصل کنيم.
سيف‌الهي گفت: تلاش شوراي شهر و شهرداري در اين دوره‌ي فعاليت، در راستاي کاهش ارسال پرونده‌ها به دادگاه است که خوش‌بختانه در حال حاضر شاهد کاهش تعداد پرونده‌‌هاي ارسالي به دادگاه هستيم.
وي ادامه داد:‌رابطه و تعامل سالم و منطقي با کليه‌ي دستگاه‌ها موجب افزايش هم‌کاري بين آن‌ها مي‌شود که اين وحدت و تعامل مي‌تواند باعث انجام اقدام‌ها و فعاليت‌هاي خوبي در شهر جهت ارايه‌ي خدمت به شهروندان شود.
در اين نشست کليه‌ي اعضاي شوراي شهر ضمن تقدير و تشکر از حضور رييس کل دادگستري استان کرمان در نشست شوراي عمومي، به بيان سوال‌ها و ايراد سخناني پرداختند

در ادامه حجت‌الاسلام توکلي  با بيان اين‌که در سال جاري ارتباط و تعامل بيش‌تري با مديران دستگاه‌هاي اجرايي خواهيم داشت افزود: اين امر مي‌تواند فکرها را به هم نزديک و حل مشکل‌هاي مربوط به شهر را آسان‌تر کند.
وي اضافه کرد: اگر مديران دستگاه‌هاي مختلف هم‌کاري و تعامل خوبي با يک‌ديگر داشته باشند در چارچوب قانون مي‌توانند اقدام‌ها و فعاليت‌هاي زيادي را انجام دهند.
وي ضمن اشاره به کسب رتبه‌ي اول کشور توسط شوراي حفظ بيت‌المال استان کرمان در سال گذشته، اين موفقيت را نتيجه‌ي هم‌کاري و هم‌دلي کليه‌ي مديران بخش‌ها و دستگاه‌هاي مختلف استان دانست.
حجت‌الاسلام توکلي به ارايه‌ي خدمت‌هاي خوب توسط شوراي اسلامي شهر و شهرداري کرمان به شهروندان اشاره کرد و گفت: شهرداري فعاليت‌هاي خوبي را در شهر انجام و خدمت‌هاي قابل‌توجهي را به شهروندان ارايه کرده است، ولي متاسفانه روحيه‌ي قدرداني در شهروندان کم‌رنگ و ضعيف است.
وي با بيان اين‌که بايد فرهنگ‌سازي‌هاي لازم صورت گيرد تا مردم در مقابل خدمت‌هايي که به آن‌ها ارايه مي‌شود ابراز رضايت کنند و قدردان زحمت‌هاي تلاش‌گران اين عرصه‌ها باشند.
رييس کل دادگستري استان کرمان يادآور شد: انجام کارها و اقدام‌هاي بزرگ هميشه با انتقادهايي همراه است که مسئولان امر بايد منتظر چنين پيامدهايي باشند و انتقادها را تحمل کنند.
وي عملکرد شوراي اسلامي شهر و شهرداري کرمان را خوب ارزيابي کرد و گفت: اتحاد بين شوراي اسلامي شهر و شهرداري کرمان با کليه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي مي‌تواند باعث پيش‌رفت شهر کرمان شود.
وي اظهار داشت: نه تنها بين شوراي شهر و شهرداري کرمان وحدت وجود دارد بلکه همه‌‌ي ارگان‌ها و دستگاه‌ها نيز با رعايت حقوق طرفين حامي شوراي اسلامي شهر و شهرداري کرمان هستند و از آن‌ها پشتيباني مي‌کنند.
حجت‌الاسلام توکلي در ادامه ضمن اشاره به هم‌کاري خوب مجموعه‌ي قضايي استان با شهرداري کرمان گفت: براي آن‌که مجموعه‌ي قضايي به مسايل و خدمات شهري نگاه ويژه و توجه بيش‌تري داشته باشد، بازديدهاي دسته جمعي از پروژه‌هاي مختلف شهرداري در سطح شهر کرمان انجام شد.
وي با بيان اين‌که نگاه قاضي‌ها به پرونده‌هاي ارجاع شده به دادگاه‌ها نگاهي بي‌طرف و باهدف احقاق حق است افزود: در بيش‌تر پرونده‌هايي که اداره‌ها محکوم مي‌شوند، علت کم‌کاري و دفاع نکردن کافي دايره‌ي حقوقي آن اداره‌ها از پرونده است.
وي با اشاره به اين‌که برخي از قانون‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردش‌گري استان کرمان مانع از انجام فعاليت‌هاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري کرمان مي‌شود، گفت: اين سازمان بايد در برخي از قانون‌هاي خود به خصوص در بافت قديم شهر کرمان تجديدنظر کند.
رييس کل دادگستري استان کرمان اطلاع‌رساني به مردم در خصوص انجام اقدام‌ها، فعاليت‌ها و ارايه‌ي خدمت توسط ارگان‌هاي مختلف را امري مهم عنوان کرد.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به افزايش آسيب‌هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: براي رفع اين آسيب‌ها فرهنگ‌سازي به تنهايي کافي نيست و برخورد نيز در کنار فرهنگ‌سازي لازم است.
حجت‌الاسلام توکلي افزود: براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بايد مديران دستگاه‌ها، اداره‌ها و ارگان‌ها و هم‌چنين روساي دانشگاه‌ها اعتقادهاي خود را تقويت و با اين مسايل برخورد کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *