آغاز به کار بیست و دومین اجلاس مشورتی کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای شهر کلان شهر ها

     بیست و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های فرهنگی واجتماعی شورای کلان شهرهای کشور و مراکز استانها و پانزدهمین نشست مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی به میزبانی شورای شهر کرمان  آغاز به کار کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که با حضور استاندار کرمان، روسا و نمایندگان کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهر کرمان ، فرماندار ،  شهردار کرمان و جمعی از معاونان و مدیران عامل سازمان های مختلف شهرداری کرمان در سالن اجتماعات هتل پارس کرمان برگزار شد، ضمن بیان خیرمقدم،  از حضور روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان در شهر کرمان ، ابزار امیدواری کرد : این سفر و برگزاری نشست ها و تصمیم گیری های حاصل از آن منشاء خیر و برکت برای همه استان ها به خصوص شهر کرمان باشد.

 کرمی مهم ترین دستاورد برگزاری این نشست ها را تبادل تجارت عنوان کرد و گفت : آنچه در این نشست ها باید مورد توجه قرا رگیرد و از آن غفلت نشود . استفاده از تجربه های یکدیگر و انتقال آنها به افرادی است  که در این نشست ها حضور ندارند. وی ضمن اشاره به این که خوشبختانه ترکیب اعضای این دوره شورا در کرمان از افراد فرهیخته و متخصص می باشد، هم کاری و تعامل بسیار خوب شورای شهر کرمان با شهرداری کرمان رامنشا  اثرات بسیار سازنده برای شهر کرمان عنوان کرد.

کرمی اضافه کرد : تعامل بین نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، استاندار،اعضای شورای اسلامی شهر کرمان ، شهردار و دیگر مدیران استان و هماهنگی و همکاری بین آنها،  سرعت در انجام فعالیت ها و اقدامات مختلف را باعث شده و همین امر  توسعه شهر و استان را در پی داشته است .

وی میزان رضایت مندی مردم از اقدامات انجام شده در جهت توسعه و آبادی کرمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: انجام این اقدامات عمرانی روند صعودی دارد.

 در ادامه استاندار کرمان با اشاره به مزیت های زندگی در شهر ها وسیل مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل استفاده از امکانات رفاهی، بحث آرامش واقعی روحی و روانی شهروندان را بسیار قابل توجه و دارای اهمیت دانست.

اسماعیل نجار با اشاره به اینکه امکانات رفاهی اگر چه می تواند آرامش جسمی افراد را تامین کند اما تامین کننده آرامش روح و روان شهروندان نیست، اضافه کرد: انسان موجودی متفکر و دارای روحیه اجتماعی است که برای فضایل و ارزشها اهمیت قائل است و همین موضوع ضرورت توجه به مسایل فرهنگی اجتماعی در شهرها را دوچندان می کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی در امور شهرها ،  اولین گام و اساسی ترین مسأله در ساخت و ساز شهرها را مباحث فرهنگی آنها و الگو برداری از نمادهای ایرانی اسلامی ،  عنوان کرد.

وی اظهار داشت: معماری بکار رفته در ساخت و سازها ، معابر ، میادین ،المان ها ،پارک ها و اماکن عمومی و خصوصی باید با ارزشهای جامعه مطابقت داشته باشد.

استاندار کرمان توجه به نمادهای اسلامی تاریخی موجود در شهرها، توجه به احداث بیشتر فضاهای سبز شهری

و توجه بیشتر به فضاهای معنوی  موجود در شهرها از جمله مساجد، حسینیه ها ، اماکن متبرکه ، با توجه به اهمیت آنها در رشد فرهنگی اجتماعی شهرها را خواستار شد و گفت : لازم است شهرداری ها کارهای فرهنگی و اجتماعی شهری را در مساجد برند  و ارتباط شهروندان با این مکان های معنوی  را افزایش دهند تا به واسطه این ارتباط معنوی و بهره گیری از مکان فیزیکی آنها،  ناهنجاری های اجتماعی هم کاسته شود.

نجار افزایش مشارکت مردم در اداره شهرها و نظارت همه جانبه آنها در امور شهری را عامل اداره خوب شهرها دانست و گفت : کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراها  باید زمینه ساز مشارکت همه جانبه مردم در بحث نظارت بر امور شهری باشند.

وی توجه به بحث آموزش دائمی مردم همراه با جاذبه را سبب رشد فرهنگ و رعایت بهتر مسائل شهروندی و شهرنشینی دانست

استاندار کرمان بر ضرورت و توجه و عنایت به نیازهای بانوان در شهرها و ایجاد مکان های مناسب فرهنگی تفریحی و  ورزشی  ویژه آنها تایید کرد و خواستار اجرای عدالت در تخصیص امکانات  عمرانی فرهنگی تفریحی شهری در تمام نقاط شهر ، زیباسازی ورودی های  شهرها، جلوگیری از دو قطبی  شدن شهرها ، افزایش تعامل با شهروندان و هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه ها و واحدهای مختلف و نگرش فرابخشی در اجرای پروژه های شهری شد.

گفتنی است در این نشست علی مهاجری رییس شورای اسلامی شهر کرمان و بیادی قائم مقام شورای اسلامی شهر تهران ،  نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به ایراد بیاناتی پرداختند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *