حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در جمع اعضاء شورا

نشست عمومي شب گذشته‌ي شوراي اسلامي کرمان به بحث و تبادل‌نظر با مديرکل صدا و سيماي مرکز کرمان در خصوص برخي مسائل فرهنگي اختصاص يافت.     

 

رييس       شوراي اسلامي شهر کرمان در اين نشست که با حضور شهردار، مديرکل صدا و سيماي مرکز     کرمان و اکثر اعضاي شورا برگزار شد، گفت: پوشش گسترده‌تر اخبار شورا و شهرداري توسط صدا و سيما باعث آگاهي مردم در خصوص مسائل شهري مي‌شود.

 علي مهاجري، شورا را خانه‌ي مردم دانست و گفت: مصوبه‌هاي شورا و فعاليت‌هاي شهرداري به زندگي شهروندان مربوط مي‌شود.

وي بر لزوم ارتباط هر چه بيش‌تر صدا و سيما با شورا تاکيد کرد.شهردار کرمان نيز در اين نشست با بيان اين‌که انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي بسيار سخت است، گفت: همان گونه که مردم از صبح تا شب فعاليت‌هاي شهرداري را مي‌بينند و نقد و بررسي مي‌کنند، فعاليت‌هاي صدا و سيما را هم مي‌بينند و جلب رضايت مردم توسط صدا و سيما کار سختي است.مهندس ابوالقاسم سيف‌الهي افزود: بهترين مکان براي توليد خبر در استان، شهر کرمان است و سهم شهر کرمان در اطلاع‌رساني بايد بيش‌تر از ساير شهرستان‌هاي استان باشد. شهردار کرمان ضمن تشکر از مديرکل صدا و سيما از وي خواست صدا و سيما اخبار شهرداري را به نحوي پوشش دهد که ضعف‌ها و قدرت‌ها با هم تعادل داشته باشند. زهرا ايرانمنش رييس کميسيون بانوان، جوانان و مشارکت‌هاي مردمي نيز در اين نشست به رويکرد فرهنگي صدا و سيما براي جلوگيري از روي آوردن مردم به ماهواره اشاره و تاکيد کرد.

زهرا لري رييس کميسيون فرهنگ و رفاه اجتماعي نيز از مديرکل صدا و سيما درخواست کرد که شورا را از برنامه‌ريزي فعلي و آينده‌ي صدا و سيما مطلع کند.وي هم‌چنين در خصوص تفاوت «لهجه‌هاي بي‌بي‌گندم» و عدم 24 ساعته‌بودن پخش برنامه‌هاي شبکه‌ي پنج سوالاتي مطرح نمود و از صدا و سيما در شناساندن چهره‌هاي برتر تقاضاي هم‌کاري کرد.

رييس کميسيون فني و مهندسي نيز در اين نشست گفت: مصوبات شورا ارزش خبري زيادي دارد، اما در اخبار استان کمتر منعکس مي‌شود و چه خوب است که صدا و سيما به بعد مادي و اخذ ريالي آن‌ها کمتر اهميت بدهد.عيسي سلاجقه گفت: بسياري از مصوبات شورا و فعاليت‌هاي شهرداي براي مردم داراي اهميت است، اما توسط صدا و سيما چندان پوشش داده نمي‌شود

نايب رييس کميسيون بانوان، جوانان و مشارکت‌هاي مردمي نيز گفت: شهرداري کرمان در اکثر نقاط شهر کرمان در حال انجام فعاليت است اما صدا و سيما کمتر اين‌گونه اخبار را منعکس مي‌کند.

حسين شريعت با اشاره به اين‌که رسانه‌ها هميشه واقعيت‌هاي يک مرز و بوم را به تصوير مي‌کشند، گفت: سياست‌گذاري‌هاي شورا و هر ارگان و اداره‌ي ديگري بايد به اطلاع مردم رسانده شود. وي رسالت اين اطلاع‌رساني را بر عهده‌ي صدا و سيما دانست.رييس کميسيون خدمات شهري و بهداشت شورا نيز گفت: ارتباط صدا و سيما با شورا به‌گونه‌اي است که تصور مي‌شود صدا و سيما با شورا قهر است.

فتح‌الله مويدي افزود: بر اساس نظرسنجي‌ها همه از عملکرد شورا و شهرداري‌ راضي‌اند و انتظار اين است که صدا و سيما اين فعاليت‌ها را بهتر به اطلاع‌ مردم برساند.وي ادامه داد: با توجه به هزينه‌هاي سنگين شهرداري، براي جلب اعتماد مردم جهت پرداخت عوارض، به هم‌کاري صدا و سيما نياز است.در ادامه مديرکل صدا و سيماي استان کرمان نيز گفت: با توجه به شرايط رقابتي بين رسانه‌ها و تهاجمي که رسانه‌هاي بيگانه عليه انقلاب اسلامي دارند، کار رسانه، کار بسيار پرزحمتي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد جواد موسوي افزود: براي مقابله با جنگ نرم به يک بسيج عمومي نيازمنديم و همه بايد در اين ميدان کمک کنند تا رسانه بتواند وظيفه‌ي خود را به انجام برساند.وي با بيان اين‌که در شبانه‌روز 10 ساعت برنامه از شبکه‌ي کرمان پخش مي‌شود، گفت: در ماه حدود يک تا دو بار از ساعت 8 صبح تا 1:30 بامداد نيز برنامه پخش مي‌کنيم.

وي با اشاره به اين‌که وجود مديريت واحد شهري بسياري از مشکلات را مرتفع مي‌کند، گفت: تلاش ما اين است که بازوي مسئولان باشيم.وي از راه‌اندازي سامانه‌ي ارتباطات مردمي در صدا و سيما خبر داد و گفت: هر کس هر هر ديدگاه و نقطه نظري در هر گوشه از استان داشته باشد، مي‌تواند ضمن ارتباط با اين سامانه، نظرات خود را منتقل نمايد.وي در ادامه قول مساعد داد که اخبار شورا و شهرداري به صورت گسترده‌تر از اين رسانه‌ي ملي پخش شود

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *