حضور رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در نشست عمومي شورا

رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمان در نشست عمومي اين هفته‌ي  شوراي شهر کرمان حضور يافت.

محمدرضا حسني‌سعدي در اين نشست که با

حضور شهردار و اکثر اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمان در ساختمان شورا برگزار شد، گفت: 18 هزار و 300 جان‌باز در استان کرمان وجود دارد که با احتساب خانواده‌ي ايشان، مجموع خانواده‌ي شهدا و ايثارگران به 117 هزار نفر مي‌رسند.
وي با بيان اين‌که سه درصد از جامعه‌ي ايثارگري کل کشور به استان کرمان اختصاص دارد گفت: سه درصد مردم کرمان و هم‌چنين سه درصد از دانشجويان دانشگاه شهيد باهنر کرمان عضو جامعه‌ي ايثارگري و خانواده‌ي شهدا مي‌باشند.
وي تعداد شهداي استان کرمان را 6500 نفر و تعداد آزادگان استان را 1482 نفر ذکر کرد.
حسني‌سعدي با بيان اين‌که استان کرمان در سال گذشته رتبه‌ي سوم کشور در خصوص کمک به ساخت مسکن براي ايثارگران و خانواده‌ي شهدا را به خود اختصاص داده است، افزود: اين کمک‌ها به شکل‌هاي مختلف از جمله واگذاري زمين،‌ وام مسکن و مسکن مهر بوده است.
وي گفت: در استان کرمان 103 فرزند شهيد داراي مدرک ديپلم و بيش از 70 فرزند شهيد داراي مدرک فوق‌ديپلم به بالا فاقد شغل و متقاضي کار هستند.
رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمان با اشاره به اين‌که 51 نفر نخبه مربوط به خانواده‌ي شهدا و ايثارگران در استان کرمان وجود دارد، گفت: 18 نفر در استان کرمان از رييس جمهور نشان ايثار گرفتند.
وي برگزاري 302 يادواره‌ي شهدا، نصب عکس شهدا به صورت کاشي‌کاري، اعزام  ايثارگران به حج تمتع، عمره و مشهد، ايجاد موقعيت اشتغال براي فرزندان خانواده‌هاي شهدا راه‌اندازي ساختمان اداري بنياد شهيد و امور ايثارگران در شهرستان‌هاي راور و منوجان را از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين سازمان در سال گذشته ذکر کرد.
حسني‌سعدي با بيان اين‌که در راستاي ترويج و اشاعه‌ي فرهنگ ايثار و شهادت تاکنون چندين اثر به چاپ رسيده است، گفت: آخرين اين آثار زندگي‌نامه و اشعار جان‌باز «عنايت‌الله مالکي» با عنوان «جهان بي‌چشم‌هاي من» و «نماز معراج شهدا» مي باشد که مطالب اين کتاب از وصاياي شهدا استخراج شده است.
وي هم‌چنين يادآور شد: پنج اثر آماده‌ي چاپ داريم که اميدواريم با هم‌کاري و مساعدت‌ شهردار و شوراي اسلامي شهر اين آثار شهدا به چاپ برسند.
حسني‌سعدي ضمن اشاره به اين‌که ساختمان اين سازمان، مسکوني و اجاره‌اي است، افزود: زمين براي ساختمان سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمان آماده است که از شوراي شهر و شهردار مي‌خواهيم با صدور پروانه‌ي ساختمان، ما را در ساخت هر چه سريع‌تر ساختمان اين سازمان ياري کنند.
نصب تصاوير شهدا به صورت کاشي‌کاري، نام‌گذاري اسم کوچه‌ها و خيابان‌هايي که در آن‌ها خانواده‌ي شهدا سکونت دارند، به نام شهيد الصاق تصاوير و زندگي‌نامه‌ي شهدا در ابتداي برخي از کوچه‌هاي اصلي، اجراي عمليات خط‌کشي عابر پياده و نصب سرعت‌گير در مقابل ساختمان فعلي اين سازمان در بزرگ‌راه امام و هم‌چنين اجراي عمليات فضاي سبز در محوطه‌ي مجموعه‌ي توان‌بخشي ويژه‌ي جان‌بازان اين سازمان از ديگر خواسته‌هاي رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمان بود که در نشست عمومي شب گذشته‌ي شورا مطرح شد.
در ادامه مهاجري رييس شوراي شهر، از تلاش‌ها و اقدامات رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمان تشکر و قدرداني کرد.
گفتني است در اين نشست صدور پروانه‌ي ساختمان به منظور احداث بناي سازمان بنياد شهيد و کمک به احداث و بهره‌برداري و نيز اجراي طرح‌هاي فرهنگي اين سازمان به تصويب رسيد.
هم‌چنين مقرر شد که شورا در مراسم تجليل از نام‌آوران، با اهداي لوح ويژه از شخصيت فرهنگي و ايثارگر آقاي «حسني‌سعدي» رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان تقدير کند.

در ادامه این  نشست  همچنین پيشنهاد شهرداري مبني بر ورود 13 اتوبوس بخش خصوصي در 13 مسير مختلف در شهر کرمان مطرح شد و به تصويب اعضاي شوراي شهر رسيد.
در اين طرح مقرر گرديد 13 اتوبوس بخش خصوصي به شرط عدم کاهش تعداد اتوبوس‌هاي قبلي در اين مسيرها، وارد 13 مسير از ميدان آزادي به مسيرهاي فرودگاه، شهرک الغدير،‌ هوانيروز، پانصد دستگاه، دانشگاه الزهرا و ميدان شهدا به مسيرهاي به محله‌ي ميلاد(دستغيب)، توکل‌آباد، سرآسياب، مديريت، روستاي سيدي، شاهزاده محمد، ابوذر و بلدالامين شود.
همچنين 21 نامه‌ي رسيده به شورا از سوي شهروندان در کميسيون‌هاي بودجه و امور حقوقي، بانوان ، جوانان و مشارکت‌هاي مردمي، فني و مهندسي و فرهنگ و رفاه اجتماعي مورد بحث و بررسي قرار گرفت که رفع مشکل ترافيکي کوچه‌ي 14 خيابان استقلال، بهبود روشنايي خيابان خواجو و بررسي هزينه‌ي معاينه‌ي فني خودروها از جمله مسائل و مشکلات مطرح شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *