تاکيد معاون سياسي امنيتي استاندار بر حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي شورا و شهرداري

معاون سياسي امنيتي استاندار کرمان گفت: با تمام  وجود و در حد امکانات در خدمت شورا و شهرداري هستيم.

جواد کمالي در نشست عمومي شوراي اسلامي شهر کرمان که با حضور تمامي اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمان مديرکل امور اجتماعي استانداري، شهردار، معاون فرهنگي اجتماعي شهردار در خصوص مسائل فرهنگي برگزار شد، ضمن اشاره به تعامل بسيار خوب شورا و شهرداري با دستگاه‌هاي اجرايي ديگر گفت: در حال حاضر تعامل و هم‌کاري بسيار خوبي در سيستم اجرايي وجود دارد که در طول سال‌هاي پس از انقلاب بي‌نظير است.
وي با بيان اين‌که در حال حاضر مسئله‌ي  مهم در کشور ما مسائل فرهنگي است که بايد در اين خصوص کارهاي جدي انجام شود، گفت: نيت و برنامه‌هاي دولت بر اصالت کارهاي فرهنگي است.
وي هم‌چنين ضمن اشاره به تخصيص بودجه‌ي فرهنگي 350 ميليارد توماني در دور سوم سفر هيئت دولت به کرمان براي مدت پنج سال گفت: در سال جاري 70 ميليارد تومان براي مسائل فرهنگي استان در نظر گرفته شده که از اين رقم تاکنون 32 ميليارد تومان به تصويب نهايي کميسيون دولت رسيده است و امکان هزينه کردن در استان را دارد.
وي خاطرنشان کرد: در مجموع بيش از 63 درصد براي کارهاي ريشه‌اي فرهنگي در نظر گرفته شده و مابقي براي ايجاد فضاهاي فرهنگي تخصيص يافته است.
معاون سياسي امنيتي استاندار افزود: هدف‌مند کردن طرح‌هاي فرهنگي، فرصت طلايي براي باز کردن گره‌هاي فرهنگي استان است.
جواد کمالي ضمن تشکر خالصانه از هم‌کاري‌هاي شهردار در تمام مسائل گفت: ساخت پل‌هاي هوايي، آسفالت و باز شدن معابر و اقداماتي که در شهر و حاشيه‌ي شهر انجام شده همه در سايه‌ي تعامل و هم‌کاري شورا و شهرداري انجام گرفته است.
علي مهاجري رييس شوراي اسلامي شهر کرمان نيز در حاشيه‌ي اين نشست گفت: در اين نشست در خصوص شاخص‌هاي فرهنگي که در دور سوم سفر رييس جمهور به کرمان در بودجه‌هاي فرهنگي مصوب، مطرح بود بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و اولويت‌ها بررسي شد و مقرر گرديد اقداماتي در اين خصوص انجام گيرد.
شهردار کرمان نيز در اين نشست ضمن اشاره به جمعيت دو ميليون و 400 هزار نفري استان کرمان گفت: حدود يک‌سوم جمعيت استان در شهر کرمان ساکن است که اين جمعيت پيشاني استان و تجلي چهره‌ي فرهنگي استان است و به همين علت بايد وضعيت فرهنگي شهر کرمان بهبود و ارتقا يابد.
مهندس سيف‌الهي افزود: علاوه بر اين 40 تا 50 هزار دانشجوي غيربومي در شهر کرمان مشغول به تحصيل هستند و در ذهن آن‌ها خاطره‌اي از کرمان مي‌ماند که بسيار تاثيرگذار است؛ بنابراين بايد نگاه ويژه‌اي به فرهنگ کرمان بشود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود آموزش رانندگان وسايل حمل و نقل درون‌شهري شهر کرمان از جمله تاکسي و اتوبوس و آموزش نحوه‌ي برخورد آن‌ها با گردش‌گران را لازم و ضروري دانست.

شهردار کرمان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شکل‌گيري کانون‌هاي بزهکاري در حاشيه‌ي شهر گفت: در حاشيه‌ي شهر کودکان زيادي هستند که به مدرسه نمي‌روند و با يک عقده نسبت به شهر و جامعه بزرگ مي‌شود.
سيف‌الهي خواستار توجه ويژه به مسائل حاشيه‌اي شهر شد.
در اين نشست فتح‌الله مؤيدي رييس کميسيون خدمات شهري و بهداشت شوراي اسلامي شهر کرمان نيز به توجه بيش‌تر صدا و سيما به مسايل فرهنگي و اجراي دقيق قانون در خصوص رعايت فرهنگ عفاف تأکيد کرد.
محمد سام رييس کميسيون بودجه و امور حقوقي شورا نيز بر ضرورت اجراي کارهاي زيربنايي فرهنگ و عقلايي شدن رفتار در مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي تأکيد کرد.
هم‌چنين زهرا لري رييس کميسيون فرهنگ و رفاه اجتماعي شورا علاوه بر تأکيد در حل مشکل متکديان، بر برخي فعاليت‌هاي فرهنگي که اجراي آن‌ها اهميت فوري دارد اشاره کرد.
زهرا ايرانمنش رييس کميسيون بانوان، جوانان و مشارکت‌هاي مردمي شورا هم نيز بر اقداماتي که در حفظ سلامت بانوان لازم است و ضرورت حمايت از نهادهاي پژوهشي تأکيد کرد.
عيسي سلاجقه رييس کميسيون فني و مهندسي شورا نيز بر ايجاد طرح‌هاي ماندگار فرهنگي در شهر تأکيد کرد. هم‌چنين کامران صنعتي نايب رييس شوراي اسلامي شهر کرمان، از لزوم توجه به پتانسيل‌هاي موجود فرهنگي که نمونه‌ي بارز آن را در ورزش‌کاران با استعداد کرماني مي‌توان جست، سخن گفت و بر حمايت ويژه از ورزش‌هايي هم‌چون کشتي و بدن‌سازي از حيث تخصيص بودجه‌ي مناسب تأکيد کرد.
حجت‌الاسلام سيد مرتضي حسيني معاون فرهنگي اجتماعي شهردار کرمان نيز ضمن اشاره به انجام فعاليت‌هاي فرهنگي شهرداري گفت: برگزاري جشنواره‌ي غذاهاي سنتي، برگزاري جشنواره‌ي پير غلامان اباعبدالله‌الحسين(عليه‌السلام)، برپايي دائمي نماز جماعت در پارک‌ها، انتشار کتاب آيين شهروندي براي آموزش حقوق شهروندي، برگزاري همايش علمي مقابله با جنگ نرم، ايجاد سير مطالعاتي براي جوانان از کتاب‌هاي مذهبي و عقيدتي و کتاب‌هاي مفيد، ساخت پويانمايي (انيميشن) آموزشي و جشنواره‌ي تفريح سالم، جشنواره‌ي گل و گياه، جشنواره‌ي زن و اجتماع، ايجاد و راه‌اندازي زمين‌هاي ورزشي در پارک‌ها، سامان‌دهي متکديان را از جمله فعاليت‌هاي فرهنگي شهرداري دانست و گفت: برخي از اين فعاليت‌ها انجام شده و براي انجام مابقي نياز به اختصاص اعتبار است.

 در ادامه با توجه به وضعيت اسف‌بار گود خشت‌مال‌ها که به مرکز شهر چهره‌اي زشت و کريه داده است، تمامي اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمان، بر حمايت از شهرداري کرمان در اجراي پروژه‌ي تجاري فرهنگي گودال خشت‌مال‌ها با استفاده از سرمايه‌ي شرکت «الطاهر» عمان تأکيد کردند.
رييس شوراي اسلامي شهر کرمان، با اشاره به اين که احداث اين پروژه از قبل از انقلاب اسلامي با انگيزه‌ي احياي بافت فرسوده‌ي شهر در دستور کار قرار داشت، گفت: مدتي بعد از انقلاب احداث اين پروژه شروع شد که به دليل نبود سرمايه‌گذار مناسب عمليات اجرايي آن متوقف گرديد.
علي مهاجري افزود: اخيراً با تلاش‌هاي شورا و شهرداري، سرمايه‌گذار خارجي براي سرمايه‌گذاري در اين پروژه اعلام آمادگي کرده که مقدمات اوليه‌ي آن انجام شده است و قرارداد نهايي نيز ظرف 10 تا 15 روز آينده منعقد خواهد شد.
وي ادامه داد: طي جلسه‌هاي متعدد با بررسي شوراي اسلامي شهر مجوز انعقاد قرارداد نهايي صادر شد.
وي اظهار اميدواري کرد ساخت اين پروژه که يک انقلاب و تحرک بزرگ در شهر خصوصاً بافت قديم ايجاد مي‌کند، باعث علاقه‌مندي سرمايه‌گذاران ديگري براي احياي بافت فرسوده‌ي شهر شود.
مهاجري افزود: اين مجموعه به دليل هم‌جواري با بازار ميدان توحيد (ارگ)، خيابان امام و محدوده‌ي ارگ قديم، به عنوان يک نقطه‌ي استراتژيک و ارزش‌مند محسوب مي‌شود.
در اين نشست هم‌چنين لوايح عوارض پيش‌نهادي شهرداري کرمان مطرح گرديد و پس از بررسي با افزايش حداکثر 15 درصدي به آن گروه از عوارضي که سابقه‌ي تصويب آن‌ها در سال‌هاي قبل وجود داشت، موافقت شد.
در ادامه شورا با پيش‌نهاد شهرداري در خصوص نام‌گذاري پل چهارراه احمدي به نام «9 دي» موافقت کرد. هم‌چنين موافقت گرديد که پل حدفاصل بولوار شهيد صدوقي و پل غدير که به زودي احداث خواهد شد، به نام «پل فرهنگيان» نام‌گذاري گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *