نام گذاری تعدادی از خیابانهای سطح شهر

نشست مورخ 25/7/89 شوراي اسلامي شهر کرمان که     با حضور اعضاي شورا، مهندس سيف‌الهي شهردار کرمان، غلامحسين زيوري معاون معماري و شهرسازي     شهرداري برگزار شد، به بررسي موضوع املاکي که با سند دستي در     طرح‌هاي عمراني شهرداري قرار مي‌گيرند و تصويب نهايي آخرين مصوبات کميسيون‌هاي پنج‌گانه‌ي شورا اختصاص يافت    .

رييس شوراي اسلامي شهر کرمان ضمن تبريک به مناسبت     ولادت حضرت امام رضا (عليه السلام) و دهه‌ي کرامت، از تلاش‌هاي شهرداري در برگزاري همايش پياده‌روي خانوادگي تشکر کرد و گفت: حدود 200 هزار نفر از شهروندان در اين همايش حضور داشتند که جمعيت بسيار زيادي را تشکيل مي‌دادند.

علي مهاجري از فعال شدن مجدد سايت شورا خبر داد و گفت: تمامي اخبار شورا به روز و کامل از هم اکنون در سايت  شورا اطلاع رسانی مي‌شوند.

در اين نشست رييس کميسيون بودجه و امور حقوقي، از تصويب تفريغ و متمم بودجه‌ي شهرداري خبر داد و گفت: بودجه‌ي مصوب سال 88 شهرداري، 75 ميليارد تومان بوده است که شهردار کرمان توانسته است با افزايش درآمد 15 ميليارد توماني، آن را در بخش عمران و آباداني شهر هزينه کند. محمد سام افزود:  متمم بودجه‌ي سال 1388 جمعاً411/149/903 هزار ريال به تصويب رسيد و با تفريغ بودجه‌ي سال 1388 شهرداري مرکز، مناطق و سازمان‌هاي وابسته نيز جمعاً با مبلغ 270/214/768/964ريال موافقت گرديد. و در اين ارتباط با عنايت به اين‌که شهرداري کرمان تفريق و متمم بودجه‌ي سال 1388 را در موعد زماني مناسب به شورا ارسال کرد، از حيث محتوا نيز رقم نهايي مبين افزايش 15 ميليارد توماني در مقايسه با بودجه‌ي مصوب بود و شوراي شهر اين دستاورد را شايسته‌ي تشکر و قدرداني دانست که مقرر شد به طور مکتوب انجام شود.

سام خاطرنشان کرد: هزينه‌کرد اين مبلغ با مجوز کميسيون بودجه و امور حقوقي و شوراي اسلامي شهر کرمان انجام شده است.

رييس کميسيون فني و مهندسي نيز با اشاره به افزايش 15 ميليارد توماني درآمد شهرداري گفت: بايد از اين خدمت شهردار تقدير و تشکر کرد.

فتح‌الله مؤيدي رييس کميسيون خدمات شهري و بهداشت شوراي اسلامي شهر کرمان نيز به مسئله‌ي افزايش خودسرانه‌ي نرخ کرايه‌ي تاکسي توسط رانندگان اشاره کرد و گفت: در بررسي‌هاي انجام شده توسط شورا افزايش خودسرانه‌ي نرخ کرايه‌ي تاکسي مشاهده شده است.

در اين جلسه لايحه‌ي پيشنهاد افزايش نرخ کرايه‌ي تاکسي که از شهرداري ارسال شده بود پس از بررسي با توجه به شرايط اجتماعي و اقتصادي موجود رد شد و به تصويب نرسيد.

زهرا لري، رييس کميسيون فرهنگ و رفاه اجتماعي در اين نشست از نام‌گذاري برخي از خيابان‌هاي سطح شهر به شرح زير خبر داد:

 -1خيابان اصلي شهرک بداغ‌آباد به نام موعود

 -2 خيابان دوم شهرک ارتش به نام بنفشه

 -3 خيابان 20 متري شهرک شوروئيه به نام عرفان

 -4بولوار سيدي، خيابان تازه تأسيس به نام حجاب

 -5خيابان کارتن‌سازي بعد از کوچه‌ي 32 خيابان حکيم به نام حکمت

 -6 بولوار اصلي روبروي مجتمع آموزشي بلدالامين  به نام بلدالامين

 -7خيابان 22 متري روبروي مجتمع آموزشي بلدالامين  به نام سعادت

 -8 شهرک در حال تفکيک مجاور بولوار خليج فارس به نام شهرک خليج فارس

 -9 خيابان16 متري واقع در محله‌ي سرآسياب به نام شهيد حسين فلاح

 -10خيابان حدفاصل خيابان‌هاي سعدي و شهيد مطهري به نام شهيد حسن خراساني

در اين نشست مصوبه‌ي کميسيون بانوان، جوانان و مشارکت‌هاي مردمي در خصوص اجراي طرح ورزش بانوان از صبح جمعه‌ي هفته‌ي جاري در مجموعه‌ي تفريحي شهيد باهنر و هم‌چنين لزوم هماهنگي شهرداري کرمان با نيروي انتظامي براي افزايش امنيت بانوان به تصويب نهايي رسيد.

هم‌چنين در اين هفته‌‌، شوراي اسلامي شهر کرمان طي مکاتبه‌اي با رييس جمهور، دکتر‌احمدي‌نژاد، خواستار اقدام لازم جهت تجديدنظر در مواد 3و 5 قانون بيمه‌ي کارگران و عدم پي‌گيري اجراي آيين‌نامه‌ي ارسالي به شهرداري‌ها گرديد. گفتني است‌که اجراي آيين‌نامه‌ي مذکور که چند ماهي است به شهرداري کرمان ارسال شده است، دريافت حق بيمه را، در زمان صدور پروانه‌ي ساختمان حدود 30برابر افزايش داده؛ و موجب ارسال نامه‌هاي متعدد و اعتراض‌آميز شهروندان به شورا شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *