مخالفت شورا با افزایش محاسبة حق اجباری بیمة کارگران در زمان صدور پروانه ساختمانی

در اين نشست مطرح شد که با توجه به مصوبه اخير هيئت دولت در خصوص محاسبه‌ي حق اجباري بيمه کارگران که محاسبه‌ي آن را در زمان صدور پروانه‌ي ساختمان به ميزان حدود سي برابر تعرفه سال قبل افزايش مي‌دهد، مقرر شد که شهرداري طي مکاتبه‌ي لازم، به اين افزايش خارج از اندازه که براي شهروند نيز رهاورد بيش‌تري که موجب رضايت مندي او را فراهم کند به هم‌راه ندارد، اعتراض کند،

رييس شوراي اسلامي شهر کرمان با بيان اين‌که چنين افزايشي، نه تنها موجب کاهش انگيزه مردم در مراجعه به شهرداري و اخذ صدور پروانه‌ي ساختمان خواهد شد، بلکه رکود بيش‌تر بخش ساختمان را در پي خواهد داشت، گفت: اين وضعيت به طور بديهي ساير بخش‌هاي اقتصادي را نيز تحت تأثير قرار خواهد داد. علي مهاجري افزود: تا آن‌جا که به شهرداري مربوط است، بالا رفتن قيمت پروانه ساختماني، مردم را در اخذ پروانه ساختمان ناتوان‌تر و شهرداري را نيز در ارايه‌ي خدمات مختلف، تضعيف و ناتوان خواهد کرد.
در اين نشست هم‌چنين بحث سيل‌بند کمربند شرقي و مشکلات مردم پيرامون اين موضوع مطرح شد که با توجه به مکاتبه استانداري کرمان با اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري شمال استان کرمان که در آن طرح مطالعاتي احداث سيل‌بند، به آن اداره محول شده است و هم‌چنين با توجه به مراجعه‌ي مکرر شهروندان مختلفي که مدعي مالکيت در محدوده سيل‌بندند و چگونگي اقدام به منظور تعيين تکليف هر يک از ايشان را به تعويق مي‌اندازد، مقرر شد که طي مکاتبه‌اي از استانداري خواسته شود که به اين شورا اعلام کند که آيا در نظر است که سيل‌بند، در محل موجود استقرار يابد؟ يا اين‌که محل ديگري، جز محل فعلي، در حال طراحي و برنامه‌ريزي است؟
شهردار کرمان نيز در اين نشست ضمن اشاره به توافقي که در نشست مشترک بين شهرداري و شرکت آب منطقه‌اي براي رفع مشکل آب‌هاي زيرسطحي حاصل شده است براي رفع موقت مشکل آب‌هاي زيرسطحي چاه‌ گالري‌هاي زيرزميني حفر خواهد شد.
مهندس ابوالقاسم سيف‌الهي با بيان اين‌که اين پروژه در دو فاز انجام مي شود گفت: فاز اول شامل خيابان‌هاي ميرزارضا کرماني، ميدان شهدا (مشتاقيه) و قسمتي از خيابان‌ شهيد باهنر است و فاز دوم در دو بخش خواهد بود که بخش اول شامل ميدان توحيد (ارگ) و خيابان‌هاي شهيد تجلي، شهيد چمران، شريعتي و ابوحامد است. وي بخش فاز دوم اين پروژه را خيابان‌هاي طالقاني، فلسطين، ميدان بسيج و سه راه شهيد مطهري عنوان کرد و گفت: پيمانکار و مشاور اين پروژه از طرف شرکت آب منطقه اي مشخص خواهد شد. وي مدت حفر اين چاه‌گالري‌هاي را يک سال ذکر کرد و گفت: در صورت اجراي اين طرح 30 تا 40 درصد مشکلات ناشي از بالا آمدن آب‌هاي زيرسطحي رفع مي شود.
همچنين مؤيدي در حاشيه‌ي اين نشست، با بيان اين‌که دکه هاي روزنامه‌فروشي بر اساس تعهدشان فقط بايد روزنامه عرضه کنند گفت: متأسفانه صاحبان اين دکه‌ها از اين تعهدات و مقررات عدول کرده و مبادرت به فروش انواع سي‌دي‌هاي مجاز و غيرمجاز کرده اند.
فتح‌الله مؤيدي افزود: بر اساس مصوبه‌ي شوراي اسلامي شهر کرمان شهرداري بايد اقدام به جمع‌آوري سي دي‌ها از اين مراکز نمايد که هنوز اين مصوبه اجرايي نشده است.
وي ادامه داد: بر اين اساس و با توجه به اهميت موضوع از شهردار خواسته مي‌شود تا براي اجراي اين مصوبه اقدام کند.
وي خاطرنشان کرد: چنان‌چه دکه هاي روزنامه فروشي از اين تعهدشان عدول کنند با همکاري اماکن نسبت به تعطيل شدن آن‌ها اقدام خواهد شد.
در اين نشست رييس کميسيون خدمات شهري و بهداشت شوراي اسلامي شهر کرمان به جلسه‌ي کميسيون خدمات شهري و بهداشت شنبه شب مورخ 30 مردادماه جاري در محل شوراي اسلامي شهر کرمان که با حضور رياست بهداشت شهرستان کرمان، مديرکل دامپزشکي استان و معاون سياسي فرماندار و اعضاي کميسيون مذکور برگزار شد اشاره کرد و گفت: در اين نشست بحث بهداشت کشتارگاه مورد بررسي قرار گرفت و تمهيداتي اتخاذ شد.
وي افزود: در اين نشست مقرر شد که يک کلاس آموزشي براي کليه‌ي قصابان و سلاخان در کشتارگاه گذاشته و توسط کارشناس بهداشت و دامپزشکي آموزش‌هاي لازم داده شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *