راهكارهاي احداث مجتمع بزرگ تفريحي تجاري و اقتصادي شهر كرمان

راهكارهاي احداث مجتمع بزرگ تفريحي تجاري و اقتصادي شهر كرمان با مشاركت سرمايه گذار خارجي بررسي شد

  مباحث اجرايي تفريحي تجاري و اقتصادي در مركز شهر كرمان در جلسه اي با حضور رئيس شوراي شهر، شهردار و هيات سرمايه گذار عماني در محل شهرداري كرمان مطرح و بررسي شد

 

شهردار كرمان در اين نشست كه به بررسي راه كارهاي اجرايي احداث مجتمعي تجاري و اقتصادي مي پرداخت ، كرمان را مركز اقتصادي جنوب شرق كشور عنوان كرد كه رشد اقتصادي سريعي دارد. شهردار كرمان به تفاهم خوب شوراي شهر وشهرداري اشاره كرد و گفت :با وجود اين تفاهم مشكلات به راحتي مرتفع مي شود. مهندس سيف الهي دقت نظر در توجيه اقتصادي طرح ها از سوي شركت سرمايه گذار را بسيار خوب و قابل تامل دانست . شهردار كرمان اختيارات شوراي شهر و شهرداري را در اجراي پروژه هاي مشاركتي نسبت به ساير دستگاه هاي دولتي بالاتر دانست و گفت:ما كاملا” به اين موضوع واقف هستيم كه براي سرمايه گذار بايستي به جهت بازگشت سرمايه به سود ، اطمينان خاطر حاصل شود. علاوه بر اينكه در انجام معاملات به منافع هر دو طرف شريك نيز اعتقاد داريم. مهندس سيف الهي ارتباط شركت 115 با شهرداري كرمان را بسيار خوب عنوان كرد و گفت: اين شركت در انجام پروژه هاي مشاركتي مورد اعتماد شهرداري كرمان مي باشد. شهردار كرمان در اين نشست تصريح كرد: از آنجا كه يك شركت سرمايه گذار ايراني هم متقاضي اجراي مشاركتي اين مجتمع تفريحي تجاري و اقتصادي در مركز شهر كرمان مي باشد از سرمايه گذار محترم عماني تقاضا داريم نتيجه بررسي هاي خود در خصوص سرمايه گذاري بر روي اين پروژه را در سريع ترين زمان اعلام نمايد تا شهرداري در خصوص سرمايه گذاري شركت ايراني تصمیم گیری کند. آقاي غازي الحلو نماينده شركت عماني نيز در اين ديدار به ملاقات هاي نمايندگان شركت متبوع خود در ماه هاي گذشته با مديران شهري و استاني اشاره كرد و گفت: تاكنون قدم هاي بزرگي براي سرمايه گذاري در ايران به خصوص كرمان برداشته ايم.

وي به تشكيل شركتي جهت سرمايه گذاري در ايران با همكاري شركت 115 اشاره كرد و گفت: اقدامات قانوني اين اقدام انجام شده و مدارك جهت ثبت آن به شركت 115 ارسال گرديده است .

وي علاقه مندي مديران اين شركت به سرمايه گذاري و اجراي پروژه مجتمع تفريحي تجاري و اقتصادي در مركز شهر كرمان را يادآور شد گفت: نكات حساسي از جمله ارزيابي زمين پروژه ، ميزان سرمايه مورد نياز به ازاي ساخت هر مترمربع پروژه تفاهم هاي انجام شده در خصوص خريد پاركينگ و فضاي سبز از سوي شهرداري ، تعداد مناسب پاركينگ به عنوان عامل تهديد كننده آينده پرونده ، تاسيسات زيربنايي از جمله آب وبرق، گاز و … وجود دارد كه اميدواريم طي دو هفته آينده و پس از بررسي و مطالعه كامل طرح جواب اوليه به شهرداري كرمان ارسال گردد.

وي ضمن ابراز خرسندي از اجراي اين سرمايه گذاري به خصوص احداث پاركينگ در اين مجموعه تفريحي تجاري، شرايط سرمايه گذاري در شهر كرمان را بسيار خوب عنوان كرد.

وي همچنين يادآور شد: در حال حاضر اين شركت در خصوص اجراي يك مجتمع بين راهي در شهربابك و سيرجان و توسعه  گل گهر در استان كرمان در حال مذاكره مي باشد.غازي به مذاكرات نمايندگان اين شركت با كارخانه سيمان و فرودگاه اشاره كرد و گفت: مديران اين شركت مصمم به اجراي همه اين پروژه ها هستند و در خصوص پروژه مجتمع تفريحي تجاري كرمان نيز تا دو هفته آينده جواب اوليه و طي يك ماه آينده جواب نهايي را خواهم داد.گفتني است در ادامه اين جلسه يكي ديگر از نمايندگان شركت مهندسين مشاور اتكا نيز به ارائه توضيحاتي پرداخت و يادآور شد اجراي اين پروژه در احياي بافت فرسوده شهري و رونق اين منطقه كرمان بسيار نقش تعيين كننده اي دارد.

مهندس صرافت تصريح كرد: اين شركت در خصوص متقاعد كردن سرمايه گذار و ايجاد هماهنگي بين بخش هاي اداري و اقتصادي در ايران تلاش فراواني كرده است علاوه بر اينكه به عنوان مشاور به فكر سودآوري صرف هم نبوده است و وظيفه شهرداري در آبادي ورونق شهر را نيز مدنظر قرار داده است بنابراين ضمن متقاعد كردن سرمايه گذار به جهت سودآوري و اطمينان بخش طرح ، ارزش هاي اجرايي آن براي شهر كرمان را نيز دنبال كرده است. نماينده شركت مهندسين مشاوره اتكا خبر داد در هفته آينده گزارش كامل مطالعات ،جلسات و گفتگوهاي انجام شده با سرمايه گذار براي شهرداري كرمان و شركت 115 ارائه مي شود.لازم به ذكر است رئيس شوراي شهر كرمان نيز در اين جلسه در خصوص حمايت شورا از اجراي اين طرح توسط شهرداري كرمان با مشاركت سرمايه گذار خارجي آمادگي شورا را براي هر گونه كمك و مساعدتي اعلام كرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *